معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک از هم استانی ها خواست بدون توجه به شایعات، واکسن بزنند.
کد خبر: ۹۹۲۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۷ 07 September 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر علی علیمحمدی با تاکید بر اینکه بهترین واکسن در دسترس‌ترین واکسن است، افزود: در حال حاضر سه برند واکسن سینوفارم، آسترازنکا و برکت در مراکز تجمیعی واکسیناسیون سراسر استان مرکزی وجود دارد و به مراجعین تزریق می‌شود.
وی یادآورشد: کمبود واکسن در یک مقطع خاص موجب شد تا واکسیناسیون روند مطلوبی را طی نکند، اما در حال حاضر با تامین واکسن به مقدار نیاز، روند تزریق واکسن سرعت گرفته است.
وی تاکید کرد: بخشی از مردم نگاهشان به برندهای خاصی از واکسن است و منتظر هستند تا برندی که علاقمند به واکسیناسیون با آن هستند از طریق بخش خصوصی یا دولتی وارد کشور شود.
دکتر علیمحمدی ادامه داد: تمامی افراد بالای ۴۱ سال (متولدین ۱۳۵۹ به پایین) در استان مرکزی با در دسترس داشتن کارت ملی به منظور تزریق دُز اول واکسن کرونا به مراکز تزریق واکسن‌ مراجعه کنند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اینکه میزان استقبال مردم استان مرکزی از واکسیناسیون بیشتر از میانگین کشوری است، گفت: مصلی بیت المقدس اراک، سالن شهید ساکی در خیابان دانشگاه، سالن یادگار امام در شهرک رضوی(گردو)، سالن مدیریت بحران در خیابان قائم مقام، مرکز واکسیناسیون شهید سلیمانی (سپاه روح الله) واقع در خیابان امام و سالن دانشگاه آزاد واقع در خیابان دانشگاه (داخل محوطه دانشگاه قنات ناصری) و تمامی مراکز تجمیعی واکسن در سراسر استان مرکزی آماده تزریق واکسن با سه برند عنوان شده هستند.
وی یادآور شد: برای افزایش ایمنی بدن و جلوگیری از عوارض ابتلا به کرونا، هر واکسنی که در دسترس دارید تزریق کنید و منتظر برند خاصی نباشید، مشاهدات در مورد افراد بستری و مرگ و میر نشان می‌دهد سن ابتلا، بستری و فوت ناشی از ابتلا به کرونا پایین آمده که نشان می دهد افرادی که از زدن واکسن خودداری کرده‌اند، دچار این بیماری و مشکلات خطرناک‌تر و حتی فوت شده‌اند.
وی به مردم توصیه کرد که فرصت بوجود آمده برای تزریق واکسن را از دست ندهند و یقین بدانند طبق بررسی‌های بعمل آمده افرادی که واکسن دریافت کردند در صورت ابتلا به کرونا از شرایط بهتری نسبت به دیگران برخوردارند چرا که ایمنی آنها با تزریق دو دوز واکسن افزایش یافته است.
دکتر علیمحمدی گفت: با توجه به آغاز واکسیناسیون دانشجویان از هفته آینده توصیه می‌شود گروه های سنی اعلام شده هر چه سریعتر نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند تا با برنامه ریزی بعمل آمده، بدون ازدحام جمعیتی، خدمات لازم به مردم ارائه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار