معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: در دوماهه اول سالجاری ۲۱واحد متخلف فروش حبوبات به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.
کد خبر: ۸۵۲۲۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷ 19 May 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی ، محمد جواد قربانیان با اشاره به برخی گزارشات واصله به ستاد خبری سازمان مبنی بر افزایش قیمت حبوبات افزود: مدتی است که حبوبات افزایش قیمت داشته که این موضوع تازه ای نیست، البته افزایش قیمت حبوبات کشوری و مختص استان مرکزی نیست.
وی در باره دلایل این موضوع گفت: کاهش حبوبات تولید داخل، فاصله گرفتن از فصل برداشت حبوبات، افزایش نرخ ارز نیمایی، عدم تخصیص ارز نیمایی، مشکلات حمل و نقل، تعطیلی بازارچه های محلی از مهمترین عوامل افزایش قیمت حبوبات است.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی ادامه داد: تأثیری پذیری قیمت از نرخ حبوبات خارجی و وارداتی به علت آنکه برخی از حبوبات از خارج از کشور وارد و باعث می شود قیمت حبوبات داخلی تأثیرپذیری از نرخ حبوبات خارجی داشته باشد، از دیگر عوامل افزایش قیمت حبوبات است.
قربانیان اظهار داشت: موضوع دیگر اینکه در فصل بهار قرار داریم که فصل کشت لوبیاست و مقداری از منابع کشت لوبیا باید از بازار تأمین شود بنابراین مجموعه این عوامل باعث شده تا این افزایش قیمت حبوبات را شاهد باشیم.
وی یادآورشد: البته مشکلات مربوط به بیماری کووید ۱۹ که باعث شده افزایش تقاضا در حبوبات را داشته باشیم و همچنین به دلیل نگرانی هایی که مردم از شرایط موجود بازار و مشکلات آن داشتند، افزایش انبار کردن خانگی حبوبات را به همراه داشته است، را نباید از نظر دور نگه داشت.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار داشت: در برخی از موارد مشاهده شده با افزایش قیمت حبوبات برخی فروشندگان خرید قبلی خود را به قیمت جدید به فروش رسانده اند که تخلف محسوب می شود.
وی گفت: دردوماهه اول سالجاری دراین زمینه ۲۱ پرونده به ارزش ۲۵۸ میلیون ریال برای متخلفین تشکیل شده است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار