مسئول حفظ آثار سپاه الغدیر استان یزد:
مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به اینکه کمر منافقین در عملیات مرصاد شکسته شد، گفت: با عنایت خداوند توانستیم از این پیچ تاریخی با سربلندی عبور کنیم و پیروز از میدان جنگ تحمیلی بیرون آییم.
کد خبر: ۶۳۶۱۶۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶ 29 July 2018

محمدمهدی فرهنگ‌دوست با اشاره به نقش عملیات مرصاد در دوران دفاع مقدس، گفت: بعد از قبول قطعنامه توسط مسئولین نظام جمهوری اسلامی ایران، دشمن و حزب بعث عراق که نمایندگی استکبار جهانی را بر عهده داشت، فکر می‌کردند، جمهوری اسلامی قوایش تضعیف‌شده و نیروی‌های مردمی علاقه‌ای به ادامه جنگ تحمیلی ندارند.

وی با اشاره به اینکه حزب بعث در مرحله اول در منطقه جنوب استان خوزستان عملیات خود را از نزدیکی‌های خرمشهر تا پادگان حمید شروع کرد و در همان دقایق اول موفق شد، خود را به جاده خرمشهر برساند، افزود: آن‌ها آماده‌شده بود که خرمشهر را به تصرف خود دربیاورند که الحمدالله با حضور بسیار خوب مردم بعد از پیام امام خمینی و مقاومت بسیار خوب نیروهای بسیج، سپاه و ارتش که از خود نشان دادند، در آن منطقه نتوانستند که موفقیتی کسب کنند.

مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه الغدیر استان یزد تصریح کرد: صدام با منافقین هماهنگ شده بودند از منطقه غرب کشور، قصر شیرین و سرپل ذهاب عملیاتی انجام دهند و آن‌قدر مطمئن بودند که رجوی در صحبت‌هایش گفته بود: دیروز مهران و امروز تهران و عملیاتی را به نام فروغ جاویدان شروع کرده بودند و قصدشان این بود که خودشان را ظرف دو تا سه روزبه تهران برسانند و نظام را ساقط کنند.

فرهنگ‌دوست بابیان اینکه منافقین در مرحله اول موفق شدند از سرپل ذهاب و قصر شیرین عبور کنند، اظهار داشت: منافقین در اسلام‌آباد افرادی که مقاومت کرده بودند به‌صورت ناجوانمردانه‌ای آن‌ها را به شهادت رساندند و به بیمارستانی وارد شدند و کودکان و افرادی که در آنجا بودند را به آتش کشیدند و به‌طرف کرمانشاه آمدند که از گردنه پاتاق عبور کردند.

این فرمانده دفاع مقدس ادامه داد: منافقین در گردنه چارگز که در آنجا نیروهای سپاه بدون اینکه اطلاعاتی داشته باشند در آن منطقه حضور پیدا کردند و خوشبختانه نیروهایی که اعزام‌شده بودند در آن گردنه که به گردنه مرصاد معروف است در مقابل دشمن ایستادند و نگذاشتند که دشمن از گردنه که چند کیلومتری تا استان کرمانشاه فاصله نداشت، جلوی دشمن را گرفتند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه نیروهای سپاه با هماهنگی ارتش، منافقین را به محاصره درآوردند و الحمدالله در آن عملیات توانستند چهارتا پنج هزار نفر از منافقین را به هلاکت برسانند، اذعان داشت: تعدادی از منافقین را به اسارت گرفتند و منافقین مفتضحانه منطقه را ترک کردند و برگشتند و در این عملیات کمر منافقین شکسته شد.

وی اضافه کرد: صدام با همکاری استکبار جهانی که فکر می‌کردند کاری از پیش می‌برند؛ اما ما توانستیم برای چندمین بار شکست سنگینی را هم بر منافقین و نیز به حزب بعث عراق وارد کنیم.

مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به اینکه رمز عملیات یا صاحب‌الزمان (عج) ادرکنی بود، عنوان کرد: تلفات ما نسبت به نیروهای منافقین و حزب بعث عراق کم بود و در منطقه جنوب کمتر از ۵۰۰ نفر از نیروی‌های نظامی به شهادت رسیدند و ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر از نیروها نیز مجروح شدند.

فرهنگ‌دوست بابیان اینکه در عملیات مرصاد کمتر از ۱۰ نفر از نیروهای یزدی به شهادت رسیدند، ابراز داشت: نیروهای یزدی به‌صورت نیروهای ارتشی و کمیته در منطقه مرصاد حضور داشتند و یک نفر از این نیروها به اسارت درآمد.

به گفته‌ی این فرمانده دفاع مقدس بابیان اینکه بسیاری از مردم و برخی از مسئولین به ادامه نظام جمهوری اسلامی مشکوک و ناامید شده بودند؛ اما با عنایت خداوند و رهبری‌های امام خمینی (ره) توانستیم از این پیچ تاریخی با سربلندی عبور کنیم و پیروز از میدان جنگ تحمیلی بیرون آییم.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: چنانچه مردم در مشکلات اقتصادی توکل و امیدشان به خدا باشد و دستورات و فرامین رهبر معظم انقلاب را اجرا کنند، یقیناً از این مشکلات به‌خوبی عبور می‌کنیم و انقلاب اسلامی ایران به فرموده امام خمینی پرچمش را در سراسر گیتی جهان به اهتزاز درمی‌آورد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار