معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در اردکان گفت: بیشترین میزان رشد ارزش افزوده استان مربوط به میبد و اردکان است.
کد خبر: ۱۱۶۲۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۱ 09 April 2024

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، محمد جواد ابوالحسینی در نشست خبری استاندار یزد با خبرنگاران اردکان با اشاره به اینکه بیشترین میزان رشد ارزش افزوده در استان یزد مربوط به شهرستان‌های میبد و اردکان و پس از آن یزد و مابقی شهرستان‌ها بوده اند که البته این تفاوت بسیار کم است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد گفت: بحث مطالعات آلایندگی دشت یزد اردکان یک سابقه از قبل داشته و خطاب سال‌های قبل به سمت چادرملو بوده و قرار بوده که این کار را انجام دهد اما صورت نگرفت و در سفر نخست رئیس جمهور بر اساس پیگیری‌هایی که از قبل آن انجام داده بودیم، این موضوع مصوب شد که مطالعاتی در ارتباط با دشت یزد اردکان با محوریت صنایع انجام و منشا آلودگی مشخص شود.

وی ادامه داد: فرآیند پایش آلایندگی به این صورت است که اول سیاهه انتشار تهیه می‌شود و بر اساس آن منابع آلایندگی مشخص می‌شود که این سیاهه تکمیل شده و مقرر شده که پس از ماه مبارک رمضان در سازمان حفاظت محیط زیست مطرح می‌شود و در صورت تایید نهایی نتایج آن منتشر می‌شود.

ابوالحسینی با بیان اینکه 26 سنسور در دی‌ماه سال گذشته در همین زمینه در دشت یزد اردکان نصب شد گفت: لازم است که یک سال داده‌های این سنسورها برداشت شود تا بتوان نتایج قابل استنادی در ارتباط با آن ارائه و پس از آن موارد احصا شده منتشر شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد در ارتباط با پروژه‌های اعتباری شهرستان اردکان گفت: در طول دو سال گذشته، 900 میلیارد تومان قرارداد توسط راهداری استان در حوزه نگهداری و توسعه راه‌های روستایی و رفع نقاط حادثه خیز اردکان قرارداد بسته شده که در حالی که کل اعتبار استان در این حوزه 3 هزار میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: 45 کیلومتر راه در استان یزد افتتاح شده که 30 کیلومتر آن مربوط به شهرستان اردکان است که البته این میزان به غیر از 16 کیلومتر راه جاده طبس است که وقتی اضافه شود آمار شهرستان اردکان به لحاظ درصدی بسیار بیشتر خواهد بود.

ابوالحسینی تصریح کرد: بحث شیشه اردکان یک زمان از سوی مسئولان استان به صورت بسیار جدی توسط مسئولان استانی و نماینده پیشین مردم اردکان پیگیری شد تا در این شهرستان چنین کارخانه‌ای ایجاد شود و این کارخانه شکل گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد ادامه داد: نکته ای که مردم اردکان نسبت به این کارخانه داشتند این بود که این مجموعه مسئولیت‌های اجتماعی خودش را انجام نمی‌دهد که به نظر ما هم حرف درستی است و باید این مسئولیت‌های اجتماعی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه فرماندار اردکان مذاکراتی را با این مجموعه شروع کرد و کارخانه متقبل شد که یک بوستان اختصاصی به اسم شیشه در شهر اردکان ایجاد شود و پیگیری برای مکان یابی آن صورت گرفت و با توجه به اختلافاتی که در ارتباط با جانمایی زمین اول رخ داد مکان دومی در نظر گرفته شد که با دستور استاندار یزد به مدت 24 ساعت بحث این زمین را حل کردیم.

ابوالحسینی خاطرنشان کرد: پس از این موضوع کار طراحی پارک به شهرداری اردکان واگذار شد که البته شهردار اردکان اصلا قائل به اجرای این پارک نبود و دلایلی هم برای این موضوع داشت اما فشار استان به کارخانه که باید حتما این کار انجام شود، همچنان ادامه داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار