از اولین روز شروع تمرینات فصل جاری تا به امروز؛
تابناک : تیم فوتبال آلومینیوم اراک این روزها خود را برای حضور در لیگ دسته اول فوتبال کشور آماده می کند. در این مطلب قصد داریم به تشریح آخرین وضعیت این تیم بپردازیم.
کد خبر: ۵۹۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰ 09 July 2015

به گزارش خبرگزاری تابناک مرکزی، آلومینیومی ها که پس از قهرمانی در لیگ دو، با انگیزه ای مضاعف، بر خلاف سالهای گذشته فوتبال اراک بدون اتلاف وقت کار را برای حضور در لیگ یک آغاز کردند، از میان چند گزینه سرمربیگری، با غلامرضا دلگرم سرمربی دو فصل اخیر ایرانجوان بوشهر به توافق رسیدند و پس از این، تمرینات خود را از قریب یک ماه پیش آغاز کردند.در این فصل سعید مفتخر، دستیار بوشهری غلامرضا دلگرم به همراه امین پناهی، حسین جعفری و محمد سلیمی مربیان آلومینیوم هستند و محسن اسلامیان به عنوان مربی بدنساز، حمید عسکری به عنوان مربی دروازبانها و احمدرضا بهادری و بامداد فرید نیز به عنوان آنالیزور کادر فنی تیم فوتبال آلومینیوم را تشکیل می دهند.ضمن اینکه نادر مقدسی نیز به مانند فصل گذشته سرپرستی تیم را بر عهده دارد.

اما در ابتدای مسیر آماده سازی، باشگاه آلومینیوم از میان بازیکنان فصل گذشته خود تقریبا همه نفرات بومی را برای فصل جدید حفظ کرد و علاوه بر آنها چندین بازیکن غیربومی نیز از میان بازیکنان فصل گذشته در میان آلومینیومی ها ماندنی شدند.به اضافه اینکه ابوالفضل قربانی و حسین احمدلو، دو بازیکن اراکی که فصل گذشته در تیم های لیگ یکی نساجی و فولادنوین توپ می زدند نیز به آلومینیوم پیوستند و از نخستین جلسات در تمرینات این تیم شرکت کردند.

با شکل گیری تمرینات آلومینیوم، آهسته آهسته این تیم درصدد جذب بازیکنان دیگری برآمد تا بتواند حالا نقاط ضعف خود را با نفرات غیربومی پوشش دهد. دو بازیکن بوشهری به نام صادق گشنی و حسین موجی، که هر دو سابقه بازی در ایرانجوان زیر نظر دلگرم را داشتند اولین نفرات غیربومی جدید جذب شده برای حضور در لیگ یک بودند.گشنی به عنوان هافبک نفوذی علاوه بر ایرانجوان بوشهر در نفت آبادان و پیکان تهران نیز سابقه بازی دارد و با 29 سال سن به احتمال فراوان یکی از یاران ثابت دلگرم در فصل جدید خواهد بود.موجی نیز به مانند گشنی 29 ساله است و سابقه فوتبالش به استان بوشهر و تیمهای ایرانجوان و کارگر بنه گز خلاصه می شود.وی در پست مدافع وسط و مدافع راست توانایی بازی کردن دارد.

اما یکی از پست های پرچالش تیم فوتبال آلومینیوم در ابتدای راه پست دروازبانی بود. جاییکه بنظر می رسید باشگاه آلومینیوم علاقه ای به همکاری با دروازبانان فصل گذشته خود ندارد و علاوه بر این از بین در میان گزینه های بومی نیز دروازبانی در حد حضور در لیگ یک موجود نبود. به همین منظور، آلومینیومی ها در همان آغاز کار آماده سازی، میلاد جعفری از استقلال آبی ب تهران را جذب کردند. دروازبانی 22 ساله که سابقه حضور در مس رفسنجان را نیز دارد و فصل گذشته نیز با استقلال آبی تا یک قدمی لیگ یک بالا آمد اما با شکست تیمش مقابل خیبر در دیدار پلی آف نتوانست به لیگ یک صعود کند.البته از شرایط سنی وی اینطور بنظر می رسید که وی نمی تواند گزینه اصلی دروازبانی تیم در فصل جاری باشد، کمااینکه پیش از این دلگرم در مصاحبه ای اعلام کرده بود برای دروازه تیمش به دنبال بازیکنی باتجربه و شش دانگ می گردد و همانطور که پیش بینی میشد چندی بعد مسئولان آلومینیوم دروازبان دیگری را نیز جذب کردند.مهدی اسلامی دروازبان سی ساله اهل تهران که فصل پیش به عنوان دروازبان ذخیره در معیت تیم گسترش فولاد تبریز در لیگ برتر حضور داشت دیگر دروازبان مدنظر آلومینیوم بود که به جمع این تیم ملحق شد تا به احتمال فراوان در فصل آینده دروازبان اول این تیم باشد.

در پست دفاع چپ نیز مسئولین آلومینیوم وحید نعمتی را جذب کردند.بازیکنی که به مانند موجی و گشنی سابقه همکاری با دلگرم در ایرانجوان را داشته است و البته فصل گذشته در فولاد یزد بازی کرده است.وی 27 ساله است و اصلیتی گرگانی دارد.بعد از نعمتی، حمیدرضا سلیمانی نیز از مس رفسنجان به آلومینیوم اضافه شد.سلیمانی نیز سابقه حضور در ایرانجوان بوشهر و همکاری با دلگرم را در کارنامه دارد و به عنوان هافبک چپ و راست قابلیت بازی دارد.سلیمانی هم 27 ساله است و در استان فارس متولد شده است.از وی نیز به عنوان یکی از خریدهای خوب آلومینیوم در فصل جدید یاد می شود و این احتمال می رود که سرمربی تیم آلومینیوم روی وی حسابی ویژه باز کرده باشد.

در پست مهاجم نیز شاهین مجیدی، بازیکن دوپا و 27 ساله فصل گذشته شهرداری تبریز و نساجی جذب آلومینیوم شده است.وی در نیم فصل اول فصل گذشته در تبریز و در نیم فصل دوم در قائمشهر حاضر بود و در پست هافبک تهاجمی نیز توانایی بازی دارد.

آلومینیومی ها بعد از نزدیک به سه هفته تمرین در اراک، عازم اردویی 12 روزه در سرعین اردبیل شده اند و در حال حاضر در آنجا تمرینات خود را پیگیری می کنند. در این اردو، آنها دیدارهای تدارکاتی ای را نیز ترتیب دیده اند و تا اینجا دو مسابقه تدارکاتی مقابل مهرگان اردبیل و سیاه جامگان تازه به لیگ برتر صعود کرده انجام داده اند که حاصل آنها به ترتیب پیروزی 5 بر 0 و شکست 2 بر 1 بوده است. ضمن اینکه قرار است آلومینیوم فردا نیز مقابل گسترش فولاد تبریز صف آرایی کند.

شنیده شده است که آلومینیوم علاوه بر این نفرات با بازیکنان دیگری نیز برای فصل آتی مذاکره کرده است و باید منتظر ماند و دید در ادامه فصل نقل و انتقالات این تیم چه نفراتی را به خدمت می گیرد.با توجه به بیست تیمی شدن رقابتهای لیگ یک در فصل جاری و برگزاری 38 مسابقه برای هرتیم، ضروری بنظر می رسد که آلومینیوم برای موفقیت در لیگ یک بتواند بازیکنان بیشتری در حد حضور در لیگ یک در اختیار داشته باشد چرا که این لیگ فرسایشی مطمئنا در اواسط راه هر تیمی را با مشکل کمبود بازیکن مواجه خواهد کرد و طبیعتا در این بین تیمی می تواند به موفقیت دست یابد که بیش از 11 نفر، نفرات آماده و در حد لیگ یک در اختیار داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار