مدیرکل فناوری اطلاعات یزد خبر داد؛
مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات یزد با بیان این‌که تمام شهرهای استان به اینترت 4G مجهز شدند، گفت: از ابتدای دولت یازدهم پهنای باند ورودی استان یزد 9 برابر شده است.
کد خبر: ۵۶۹۸۳۳
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵ 23 February 2018

به گزارش «تابناک یزد»؛ «اکرم فداکار» در جمع خبرنگار برقراری ارتباط با رسانه‌ها را اولویت اجرایی اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان دانست و بیان کرد: فناوری اطلاعات و ارتباطات دارای جنسی از نوع اهرم توانمندسازی برای دستگاه ‎های مختلف اجرایی و خدماتی است.

وی فرهنگ‌سازی مستمر در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را یکی از اهداف در دستور کار حوزه آی‌سی‌تی در استان یزد دانست و افزود: این اداره کل با هدف هماهنگی و نظارت بر فعالیت شرکت‌ها و اپراتورهای مختلف بعد از خصوصی سازی شرکت مخابرات در کشور و استان یزد ایجاد شده است.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان یزد گفت: اداره کل پست، پست بانک، شرکت‌های زیرساخت، سازمان تنظیم مقررات و شرکت‌های دارای پروانه و اپراتورهای مختلف از جمله زیرمجموعه‌های اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان یزد است.

فداکار در ادامه با بیان این‌که خانواده وزارت ارتباطات بسیار گسترده است، تصریح کرد: شرکت مخابرات یکی از زیرمجموعه‌های وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

این مقام مسئول توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات را مهمترین هدف در دستور کار استان یزد دانست و بیان کرد: از ابتدای دولت یازدهم شتاب جدی در حوزه ایجاد زیرساخت‌های فناوری و ارتباطات استان یزد ایجاد شده است.

وی با بیان این‌که تمام شهرهای استان یزد به اینترنت 4G مجهز هستند، خاطرنشان کرد: از ابتدای دولت یازدهم پهنای باند ورودی استان یزد 9 برابر شده است.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات یزد، گفت: استان یزد در بحث ضریب نفوذ تلفن همراه رتبه اول و در بحث ضریب نفوذ مشترک اینترنت پرسرعت رتبه پنجم کشوری را به خود اختصاص داده است.

فداکار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات در دستور کار وزارت ارتباطات در بحث ایجاد اشتغال، افزود: حدود 50 درصد شرکت‌های آی‌سی‌تی استان یزد دانش بنیان هستند.

این مقام مسئول با بیان این‌که در حال حاضر تمام کتابخانه‌های استان به وای فای رایگان مجهز شدند، گفت: ایجاد زیست بوم نجات دهنده اشتغال‌های نوین است.

وی در ادامه تصریح کرد: حمایت از مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب و کارهای نوپای فاوا و راه‌اندازی موسسه حمایتی برای توسعه کسب و کارهای نوین را از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان یزد است.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات یزد در پایان با اشاره به ضرورت ایجاد جذب مشارکت عمومی در راستای توسعه خدمات فناوری اطلاعات، تأکید کرد: سامانه 195 به منظور اعلام شکایات و ثبت نظر اقشار مختلف جامعه در حوزه آی سی تی در استان یزد و کشور راه‌اندازی شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار