معاون دادگستري يزد:
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری یزد با بيان اين كه چهار مورد از مجموع 10 جرم و آسیب اجتماعی اولویتی استان، از مظاهر بارز خشونت است، اظهار كرد: متاسفانه این نشان دهنده این واقعیت است که آستانه صبر و تحمل مردم پایین آمده است.
کد خبر: ۴۵۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳ 09 June 2015
به گزارش تابناک یزد ، "سید علی اصغر رفاهی" در نشست با اعضای شورای شهر یزد در تبیین و تشریح اقدامات و برنامه‎‎های پیشگیرانه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد، افزود: این وضعیت و فراوانی جرائم خشن زیبنده استان دارالعباده یزد نیست که ایراد ضرب و جرح عمدی در بین پنج جرم اصلی استان است.

وی پنج جرم اول استان یزد را به ترتیب، جرایم مرتبط با مواد مخدر، سرقت، ایراد ضرب و جرح عمدی، تصادفات و توهین و پنج آسیب اجتماعی اول استان را اعتیاد، طلاق، انحرافات اخلاقی، مهاجرت و اتباع بیگانه و خشونت خانگی اعلام کرد.

رفاهي بیان كرد: در حالی که دستگاه‌ها و نهادهای زیادی از بودجه این مملکت برای کارهای پیشگیرانه استفاده می‌کنند، بازهم شاهد رشد آمار در برخی عناوین مجرمانه هستیم که دلیل اصلی این عدم نتیجه‌گیری جزیره‌ای کار کردن برخی از دستگاه‌هاست .

معاون اجتماعی و پیشگیری دادگستری استان ادامه داد: زمانی اقدامات پیشگیرانه  ما نتیجه خواهد داد که سیاست جنایی مشارکتی اتخاذ گشته و همه در امر پیشگیری دخیل باشند، مانند آنچه در دفاع مقدس اتفاق افتاد.

وی تصریح کرد: امروز چاره‌ای نیست جز این که همه به شکل جهادی در صحنه پیشگیری از وقوع جرم حضور یابند و دفاع مطهری در این خصوص شکل گیرد.

وي در ادامه به برخی از اقدامات انجام گرفته مانند طرح پیشگیری از آسیب اجتماعی طلاق، راه‌اندازی مراکز تحکیم بنیان خانواده، طرح ارتقاء  تحول فردی و اجتماعی(امید)، طرح قاضی مدرسه و غيره اشاره و ابراز كرد: هریک از این اقدامات نتایج ملموس و قابل عرضی داشته است که در جای خود می‌توان به تشریح چگونگی انجام و نتایج آن پرداخت.

رفاهی در پايان به اهمیت بحث آموزش و مشاوره برای خانواده ها و جوانان اشاره و اظهار كرد: یکی از طرح‌های اصلی که در سال‎‎جاری مصرانه به دنبال اجرایی کردن آن هستیم، بحث نهادینه کردن آموزش و مشاوره برای خانواده‌هاست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار