استاندار یزد با اشاره به اتفاقات رخ داده در نماز جمعه سوم دی گفت: قانون و عمل به آن در همه جا اساس نظم اجتماعی است و آنچه در نماز جمعه هفته قبل اتفاق افتاد بسیار دور از شأن مردم متدین، اخلاق مدار، شریف و عزیز استان یزد بود.
کد خبر: ۳۵۲۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶ 01 January 2017
به گزارش تابناک یزد،سیدمحمد میرمحمدی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه با توجه به اهمیت قانون، ضرورت قانون مداری و پرهیز از قانون گریزی رفتار ساختار شکنانۀ عده ای در نماز جمعۀ هفته قبل را چگونه ارزیابی می کنید گفت: همه تاکید ما بر روی قانون و اهمیت آن است و بحث قانون در همه جا اساس نظم اجتماعی است.
وی ادامه داد: مردم استان یزد به مردمی متدّین، شریف، اخلاق‌مدار و مهمان‌نواز مشهور هستند بنابراین این اقدام که توسط عدۀ محدودی صورت گرفت بسیار باعث تأسف مردم شد.
میرمحمدی یادآور شد: من در روزهای گذشته در چند مسجد که برای مجالس شرکت کرده بودم وقتی از مجلس بیرون آمدم مردم اظهار می‌کردند که این رفتارها ربطی به مردم یزد ندارد و این حرکت ها در ارتباط با افرادی خاص و گروهی خاص است که امیدواریم با برخورد شایسته و مؤثر شاهد باشیم که همه از این برخورد قانونی درس بگیرند و از تکرار آن پیشگیری شود.
استاندار یزد خاطرنشان کرد: بدون تردید حیثیت و عزت مردم ما با این اقدامات لکه‌دار نخواهد شد و امیدواریم مسئولان ذیربط، ادارات و واحدهای امنیتی و انتظامی و بویژه دادگستری استان بتوانند در این ارتباط به نحوی عمل کنند که درسی برای همه افرادی که اینگونه فکر می‌کنند و دست به چنین اقداماتی می‌زنند، باشد.
میرمحمدی تاکید کرد: لازم است این افراد برای همیشه به خاطر داشته باشند که باید حرمت مردم در همه جا بویژه در محل مصلّی و نمازجمعه،آن هم با حضور مقام های رسمی کشور (معاون پارلمانی رئیس جمهوری و هیئت همراه) و در محضر نماینده محترم ولی‌فقیه در استان و امام جمعه محترم یزد و مردم عزیزمان حفظ شود.
وی گفت: چنین رفتارهایی بسیار جای تأسف دارد و امیدوارم خود این آقایان هم درس بگیرند و عبرتی باشد که از این پس عقلانی عمل کنند، تحت تأثیر احساسات و عوامل مغرض قرار نگیرند و رفتارهائی از خود نشان دهند که شایسته ویژگی های انسانی است.
نماینده عالی دولت در استان یزد در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد تا خداوند متعال به مردم عزیزمان توفیق دهد که شاهد حضور گسترده‌شان در نماز جمعه‌ و همه صحنه‌ها باشیم و بتوانیم خدمتی شایسته به مردم خوب، همراه و شریفمان داشته باشیم.
در سفر 2 روزه امیری معاون پارلمانی رییس جمهوری به استان یزد، هنگام سخنرانی وی در بین 2 نماز جمعه، برخی افراد حاضر در مصلی نمازجمعه با سردادن شعارهایی برای برهم زدن سخنرانی معاون رییس جمهوری تلاش کردند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار