تابناک مرکزی: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری استان مرکزی گفت: ساخت مجتمع های گردشگری همراه با رعایت اصول اخلاقی و شرعی گامی اساسی در راستای جذب گردشگر است.
کد خبر: ۳۴۳۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۲ 13 December 2016

به گزارش ایرنا، عزیز فیلی عصر سه شنبه در نشست کارگروه زیربنایی و شهرسازی استان مرکزی در محل معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری این استان افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی استراتژیک و قرار گرفتن این استان در مسیر ارتباطی شمال به جنوب و شرق به غرب کشور و برخورداری از محورهای مواصلاتی طولانی،ساخت مجتمع های گردشگری و خدماتی در محورهای استان نیاز اساسی است.

وی ادامه داد: بسیاری از مسافران در روزهای تعطیل به دلیل نبودن مجتمع های گردشگری در محورهای استان مرکزی از این استان عبور کرده و خود را به استان های همجوار می رسانند بنابراین با ساخت مجتمع های گردشگری بین راهی می توان گامی در ایجاد اشتغال و توسعه استان برداشت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری استان مرکزی بیان کرد: بسیاری از ظرفیت ها و مفاخر استان آنچنان که باید به جامعه معرفی نشده اند که ساخت مجتمع های تفریحی و گردشگری می تواند نقش موثری در معرفی ظرفیت های گردشگری استان و در نهایت ماندگاری مسافران به این استان باشد.

وی، در خصوص دستورکار دوم این نشست که ساخت نمایشگاه خودرو سنگین ساوه در بیرون شهر بود، گفت: وجود نمایشگاه خودروی سنگی در داخل شهر ضمن تخریب منظر شهری، ترافیک سنگین و در برخی موارد حوادث ناگواری به دنبال دارد بنابراین مسئولان مربوطه شهرستان ساوه باید نسبت به ساخت نمایشگاه خودروی سنگی در خارج از شهر اقدام کند.

ساخت مرکز توانبخشی شبانه روزی معلولین در منطقه خانمیران، اجرای طرح محل جمع آوری و نگهداری محصولات کشاورزی در اراضی قنات ناصری، احداث مجتمع ورزشی در منطقه گردو، مجتمع گردشگری و بازارچه صنایع دستی در تیمورآباد ، مجتمع خدمات رفاهی در محدوده روستای نمک کوه و سفره خانه سنتی در اراضی گاوخانه شهرستان اراک از دیگر طرح های مصوب این جلسه از کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان مرکزی بود.

همچنین اجرای طرح دانه بندی شن و ماسه در شهرستان تفرش و احداث کارخانه تولید بتن و ملات مخلوط در شهرستان خمین ، از دیگر مصوبات این جلسه از کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان بود که به تصویب این کارگروه رسید.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار