یک عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت‎ملی:
یک عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دلایل پادشاه عربستان برای حمله به یمن را غیرقابل قبول دانست و گفت که به خاک و خون کشیدن زنان و کودکان بیگناه در یمن سند گویای دروغین بودن ادعاهای آل سعود است.
کد خبر: ۳۴۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵ 12 May 2015
به گزارش تابناک یزد، محمدحسن آصفری اظهار کرد: اینکه پادشاه عربستان می‌گوید برای جلوگیری از درگیری داخلی و تبدیل یمن به جولانگاه تروریست‌ها به این کشور حمله کرده، بهانه و توجیهی بیش نیست.

وی افزود: مردم یمن یکپارچه و با انسجام و وحدت می‌خواهند سرنوشت خود را انتخاب کنند و کسی حق دخالت در امور داخلی یمن را ندارد. اقدام عربستان در حمله نظامی به یمن هم بر همین اساس قابل توجیه نیست؛ چرا که این کشور حق دخالت در امور داخلی یمن را ندارد.

نماینده مردم اراک در مجلس ادامه داد: عربستان پاسخ دهد که چرا کودکان و نوزادان، زنان باردار و پیرمردها را در یمن به خاک و خون کشیده است؟ آیا کودکان شیرخواره‌ای که هنوز زبان باز نکرده‌اند می‌خواستند در این کشور درگیری داخلی به وجود بیاورند؟ این جنایت‌های عربستان در یمن سند گویای دروغین بودن ادعاهای آل‌سعود است.

این عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعلام آتش‌بس در یمن از سوی عربستان می‌تواند راه نجات عربستان از مخمصه یمن باشد، در عین حال گفت: حتی اگر آتش‌بس در یمن هم شکل بگیرد عربستان باید در دادگاه‌های بین‌المللی محاکمه و مجازات شود تا در آینده شاهد تکرار چنین اقدامات جنون‌آمیزی در منطقه نباشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار