مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد گفت: ساختمان اصلی مرکز فرهنگی دفاع مقدس تا نیمه نخست سال ۹۶ تکمیل خواهد شد و این طرح به هفت میلیارد تومان نیاز دارد تا بطور کامل به بهره‌برداری برسد.
کد خبر: ۲۹۴۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۵ 11 September 2016
به گزارش تابناک یزد،سرهنگ محمد رجبی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد  در جمع خبرنگاران استان با اشاره به ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس یزد اظهار کرد: این مرکز برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ترویج ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی بویژه دوران جنگ تحمیلی و انتقال تجربیات به نسل جوان در سه بخش در حال ساخت است.
وی ادامه داد: بخش اول شامل ساختمان سه طبقه که طبقه اول مرکز اسناد و اداری و مدیریت و نمازخانه، طبقه دوم کتابخانه و مرکز مصاحبه و طبقه سوم بخش اداری و سالن جلسات و معاونت‌های این اداره کل است که ۲۸۰۰ متر زیربنا دارد و تاکنون سه میلیاردتومان هزینه شده است.
سرهنگ رجبی افزود: بخش دوم نیز با ۱۶ هزار مترمربع که محوطه مرکز است و تاکنون بیش از دو و نیم میلیارد تومان هزینه شده و بخش سوم ساختمان اصلی مرکز است با ۳۶۰۰ مترمربع زیربنا که امیدواریم تا نیمه اول سال ۹۶ کار ساخت و ساز مرکز اصلی به پایان برسد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد گفت:  در مجموع این مرکز فرهنگی در زمینی به وسعت ۲۰ هزار متر مربع ایجاد شده است.
رجبی افزود: تاکنون حدود نه میلیاردتومان در این مرکز هزینه شده است و برای تکمیل این طرح هفت میلیارد تومان دیگر نیاز است تا به طور کامل به بهره‌برداری برسد.
اجرای ۳۲۰۰ برنامه در طول هفته دفاع مقدس در استان یزد
مدیرکل حفظ  آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد با اشاره به نزدیک بودن به هفته دفاع مقدس از اجرای برنامه‌هایی در استان خبر داد و اظهار کرد: برنامه‌های این هفته با هدف حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ولایتمداری، ایثار و شهادت، خودباوری دینی، و.. با شعار ما آماده‌ایم طراحی و عملیاتی خواهد شد.
وی ادامه داد: بیش از سه هزار و ۲۰۰ برنامه در طول هفته دفاع مقدس در شهر یزد و شهرستان‌های استان اجرایی خواهد شد.
رجبی با اشاره به نامگذاری روزهای این هفته و ویژه برنامه‌ها افزود: روز چهارشنبه ۳۱ شهریورماه همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس به نام «اقتدار، ‌صلابت و نیروهای مسلح» نامگذاری شده که رژه نیروهای مسلح و نمایش توانمندی و نوآوری صنعت علمی و دفاعی استان در محل میدان امام حسین (ع) با حضور مسئولان و همچنین رژه در شهرستان‌ها، برگزاری نمایش رزمی تاریخ انقلاب تاکنون در طول هفته جنب پارک کوهستان از جمله برنامه‌هایی است که اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استان یزد ۲۲ شهید زن دارد ادامه داد: روز پنج شنبه اول مهرماه نیز به نام «شهیدان،‌ ایثارگران، سربازان و فخرآفرینان» نامگذاری شده که عطرافشانی و غبارروبی مزار مطهر شهدا در سراسر استان و همچنین گلباران قبور مطهر شهدای زن استان برای اولین بار با حضور بانوان دستگاه‌ها ساعت نه صبح انجام می‌شود.
رجبی افزود: دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران در همه شهرستان‌ها به صورت سازمان‌دهی شده در تفت، بافق و یزد، نشست کتابخوان با موضوع هفته دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های این روز است.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد گفت: دوم مهرماه نیز به نام «معنویت،‌ وحدت ملی،‌ خانواده و سلامت» نامگذاری شده که تبیین موضوع نقش خانواده در حفظ فرهنگ و ارزش‌های اسلامی، الگوهای موفق عفاف و حجاب در خطبه‌های نمازجمعه و حضور پرشور بسیجیان بویژه حلقه‌های صالحین در نماز جمعه و تبیین ارزش‌های دفاع مقدس توسط ائمه جمعه از برنامه‌های این روز است.
وی ادامه داد: سوم مهرماه به نام «دانش پژوهان، نخبگان و هنرمندان» نامگذاری شده که همزمان با بازگشایی مدارس و مراکز علمی است و برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح و زنگ مقاومت در مدارس را خواهیم داشت.
رجبی افزود: چهارم مهرماه با عنوان «اقتصادمقاومتی، پشتیبانی مردم،‌ اصناف و آمادگی دفاعی» نامگذاری شده که جشنواره ایران وطن من است با محوریت کانون پرورش کودکان به مدت سه روز، نششست تخصصی کتابخوان را خواهیم داشت.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد گفت: روز دوشنبه ۵ مهرماه با نام ‌«پیشکسوتان، ‌رزمندگان و عزتمندان» نامگذاری شده و نشست خاطره گویی با موضوع نقش پشتیبانی زنان در دفاع مقدس و نشست و جلسات روشنگری و بصیریتی با موضوع ایثار، فداکاری و مقاومت و آمادگی همه جانبه از برنامه‌های این روز خواهد بود.
رجبی ادامه داد: ۶ مهرماه«بصیرت افزایی، بیداری اسلامی،‌ دشمن شناسی و استکبار ستیزی»  و انجام برنامه در حوزه‌های علمیه با محتوای عزت و پایداری، وحدت ملی و استکبارستیزی و تشکیل جلسات بصیرتی و روشنگری و برگزاری یادواره شهدای فصل پاییز را خواهیم داشت.
وی ادامه داد: هفتم مهرماه  به نام« فرماندهان،‌ مسئولان و حماسه آفرینان، ولایت مداران» نامگذاری شده که برگزاری مراسم نکوداشت فرماندهان، همایش بزرگ پیشکسوتان و جهادگران نیروهای مسلح، تجلیل از فرماندهان و تجلیل از خانواده ۱۹۴ شهید طلبه استان یزد اجرا خواهد شد.
اعزام ۱۰ هزار دانش آموز یزدی به اردوی راهیان نور
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد با اشاره به برنامه‌های شاخص این هفته نیز گفت: اعزام حدود ۱۰ هزار نفر از دانش‌آموزان استان یزد به راهیان نور، حضور اساتید، راویان و رزمندگان در مدارس برای خاطره‌گویی در طول هفته دفاع مقدس، پخش برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت از جمله این برنامه‌ها است.
وی تبیین نقش روحانیت در دفاع مقدس و ارتقای سطح معرفتی در حوزه‌ها، رفع شبهات و ابهامات و برگزاری نمایشگاه وصیت‌نامه شهدا و فراخوان مقاله نویسی با موضوع دفاع مقدس را از دیگر برنامه‌ها برشمرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار