یادداشت مدیر مسئول هفته نامه آینه اشتغال؛
تابناک: علی یوسفی آورده است: راه حل معضلات استان در دستگاه‌های استانی نیست راه حل معضلات اساسی دستگاه‌های استانی در وزارت‌خانه‌ها، مجلس، نهاد ریاست جمهوری است.
کد خبر: ۲۹۴۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۰ 10 September 2016

به گزارش تابناک از استان مرکزی، علی یوسفی مدیر مسئول هفته نامه آینه اشتغال در تازه ترین یادداشت خود آورده است:

واقعیت این است که هماهنگی بین نمایندگان مردم دستاورد خوبی است که خوش بختانه در دوره  جاری در بین نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایجاد شده است.

به‌نظر می‌رسد از فرصت بوجود آمده باید استفاده‌ درستی صورت گیرد و گرنه نهایتا" مردم ضرر و زیان خواهند دید.

اینکه نمایندگان محترم استان دسته جمعی به دستگاه‌های اجرایی مراجعه و مسائل و مشکلات را بررسی نموده و 7 نفره با مدیر جلسه می گذارند! و صدا و سیما هم پوشش خبری می دهد! چه معنی دارد؟ واقعا نمایش وحدت بین نمایندگان نیازمند چنین فعالیت‌هایی است؟!

هر چند ظهور چنین پدیده‌ای، محصول ضعف عملکرد تیم مدیریتی استان می‌باشد ولی نمایندگان محترم باید توجه کنند درمان این ضعف، راه دیگری دارد.

اگر گفته شود اعضای مجمع نمایندگان می‌خواهند با مسائل دستگاه‌های اجرایی آشنا شوند و آنها را پیگیری کنند که نقض غرض بوده چون پیش فرض این است که همگی با مشکلات اساسی آنها کم‌و‌بیش آشنا هستند!

دیده می‌شود بخشی از وقت عزیزان صرف جلسات یا بازدید‌های واحدها‌یی مثل جوجه یک‌روزه و آن هم به‌صورت دسته‌جمعی  می‌گردد پر واضح است که هماهنگی و تدارک این نشست‌ها و بازدیدهای این چنینی مستلزم زمان و هزینه است!

از طرفی نمایندگان محترم می دانند راه حل معضلات استان در دستگاه‌های استانی نیست به‌خصوص با توجه به وضعیت منابع اعتباری استان و پایین بودن وصولی دستگاه‌ها و بسته بودن دست مدیران استانی، این‌گونه نشست‌ها را بلااثر نموده و فقط آدرس را اشتباه می‌دهد.

راه حل معضلات اساسی دستگاه‌های استانی در وزارت‌خانه‌ها، مجلس، نهاد ریاست جمهوری است. راه‌حل مشکلات اساسی مانند اخذ مالیات‌های سنگین، اختصاص اعتبارات عمرانی نامناسب آن‌هم با تخصیص پایین، وضعیت آب استان، مباحث زیست محیطی، مشکلات بخش‌های صنعت، کشاورزی، خدمات و همه و همه را باید در تهران جستجو نمود.

بنابراین وقت ضیق و شان نمایندگان محترم بالاتر از دستگاه‌گردی! امیدواریم دوستان عزیز، زمان را به‌گونه‌ای مدیریت نمایند تا حداکثر بهره‌برداری از فرصت بوجود آمده برای مردم استان صورت پذیرد، مردمی که بنا بر آمار رسمی کشور سفره‌ی آن‌ها از سفره‌‌ی مردم استان‌های دیگر خالی‌تر است!!

علی یوسفی. انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار