عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی:
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: کشورهایی که از حوادث و جریانات تروریستی ضربه خورده اند باید به دادگاه های بین المللی شکایت کنند تا نسبت به برخورد و محاکمه جنایتکاران و حامیان آنها اقدام قانونی صورت گیرد.
کد خبر: ۲۹۲۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵ 29 April 2015
به گزارش تابناک یزد،محمدحسن آصفری افزود: جمهوری اسلامی ایران، یکی از قربانیان تروریسم است، اقشار مختلف مردم طی سالهای پس از انقلاب به دست جریانات تروریستی و با حمایت آمریکایی ها به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: بیشترین آسیب از ترور و تروریست را ما دیده و در عین حال برای مبارزه با این پدیده شوم نیز هزینه های بسیاری را پرداخت کرده ایم اما امروز شاهدیم که بعضی از کشورهای داعیه دار حمایت از حقوق بشر، جریانات تروریستی را تجهیز، مسلح و حمایت کرده و نام آنها را از فهرست گروه های تروریستی خارج می کنند.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آمریکایی ها و صهیونیست ها برای حضور خود در منطقه، ایجاد ناامنی می کنند تا در زیر چتر این ناامنی ها حضور خود را در منطقه گسترش دهند.

وی گفت: امروز برگزاری کنگره شهدای ترور و یادمان این شهدای مظلوم می تواند هشدار و پیامی به مجامع بین المللی از جمله سازمان دیدبان حقوق بشر باشد تا حقوق کشورهایی که بیشترین آسیب را از این مسئله دیده اند، استیفا کنند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه نباید در برابر این موضوع بی تفاوت بود، افزود: کشورهایی که از حوادث و جریانات تروریستی ضربه خورده اند باید به دادگاه های بین المللی شکایت کنند تا نسبت به برخورد و محاکمه جنایتکاران و حامیان آنها اقدام قانونی صورت گیرد.

آصفری یادآور شد: یکی دیگر از ویژگی های برگزاری کنگره شهدای ترور این است که برگزاری این گردهمایی بین المللی، در شفاف سازی و اطلاع رسانی و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای ترور بسیار مؤثر بوده و شعار ایران قربانی تروریسم را با صدایی رسا به گوش جهانیان خواهد رساند.

دومین کنگره بین المللی 17 هزار شهید ترور شهریور ماه در تهران برگزار می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار