مدیرکل راه‌ و‌ شهرسازی استان مرکزی؛
تابناک: مدیرکل راه‌ و‌ شهرسازی استان مرکزی گفت: طرح ایمن‌سازی آزادراه ساوه- تهران اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۲۹۱۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴ 06 September 2016

به گزارش تابناک از استان مرکزی، مجید رضا نصرالله‌نژاد به اهمیت ایمن‌سازی جاده‌ها تاکید کرد کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه عامل جاده در کنار 2 عامل انسان و وسیله نقلیه در وقوع تصادفات جاده‌ای نقش موثری دارد بنابراین ایمن‌سازی مطلوب و مناسب راه‌ها از طریق اصلاح طرح هندسی راه، ساماندهی بافت سطح جاده یا روسازی راه و نصب انواع علائم و تجهیزات ایمنی راه‌ها در کاهش سوانح و حوادث جاده‌ای حائز اهمیت است.

وی افزود: در ایران که بیشتر حمل و نقل‌ها به‌ شکل زمینی انجام می‌گیرد، بحث ایمنی راه از نقش مهمی برخوردار است چرا که ایمن‌سازی راه‌ها در کاهش تصادفات بسیار موثر است و با این کار قطعا می‌توان میزان خسارت مالی و تلفات انسانی در سطح جاده‌ها را به حداقل رساند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته در راستای افزایش ایمنی جاده‌ها در استان مرکزی اظهار داشت: تسریع در انجام عملیات راهداری مرتبط با افزایش ایمنی در رفع نقاط پرحادثه محورهای مواصلاتی در دستور کار قرار گرفت و این مهم با جدیت و سرعت به اجرا گذاشته شد.

وی افزود: از ابتدای 3 ماهه دوم امسال عملیات ترانشه‌برداری و اصلاح شیب‌های شیروانی در حاشیه آزادراه ساوه - تهران آغاز شده و با پیشرفت مطلوب در حال انجام است.

نصرالله‌نژاد با اشاره به مشخصات فنی این عملیات تصریح کرد: در حال حاضر کارگاه این پروژه در محدوده کیلومتر 39 باند شرقی مشغول به فعالیت است که حجم عملیات خاکی آن حدود 15000 مترمکعب در مرداد ماه بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی اضافه کرد: با انجام این عملیات شیب مناسب، حاشیه امن و توقف‌گاه اضطراری مطلوبی در حریم آزاد راه ایجاد می‌شود که می‌تواند از وقوع حوادث تا حدود بسیاری جلوگیری کند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین با برداشتن ترانشه‌ها ضمن رفع خطر کردن از پرتگاه موجود نسبت به ایجاد پارکینگ نیز اقدام شده که البته عملیات این پروژه با استفاده از ماشین‌آلات موجود راهداری آزاد راه ساوه-تهران انجام می‌شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار