رئیس بنیاد شهید استان مرکزی خبرداد؛
تابناک: هویت پیکر مطهر شهید تازه تفحص شده از منطقه عملیاتی کردستان عراق، «یعقوب تلخابی» بعد از گذشت 31 سال از شهادتش شناسایی شد.
کد خبر: ۲۶۶۹۰۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۷ 26 July 2016

به گزارش تابناک مرکزی، حجت الاسلام حسن هنرمند رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک مرکزی با اشاره به تشخیص هویت شهید تازه تفحص شده در فراهان اظهار داشت: در ماه‌های اخیر در مناطق عملیاتی کردستان عراق پیکر مطهر تعدادی از شهدا با تلاش گروه تفحص کمیته جستجوی مفقودین کشف شدند.

وی افزود: در حال حاضر شاهد امر شناسایی به سرعت صورت می‌گیرد به طوری که هویت شهید "یعقوب تلخابی" با انجام آزمایشات DNA شناسایی شد.

حجت الاسلام هنرمند با اشاره به اینکه شهید "یعقوب تلخابی" از شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران است گفت: این شهید والامقام ازشهدای فراهان و از سربازان ارتش جمهوری اسلامی ایران است که در 20 اسفندماه سال 1364 در منطقه کوشک به شهادت رسیده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی تصریح کرد: شهید یعقوب تلخابی از شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران لشگر زرهی باختران در منطقه کوشک در سال 64 در عملیات والفجر 4 بوده است.

 وی ادامه داد: شهید یعقوب تلخابی متولد 5 مردادماه 1345 در فراهان است که در حال حاضر مادر و برادران این شهید والامقام در زادگاه شهید سکونت دارند.

لازم به ذکر است که به احتمال زیاد مراسم تشییع این شهید بزرگوار ساعت 9 صبح روز شنبه 9 مرداد سال جاری از فرمهین به سمت زادگاه وی (تلخاب) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ش

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار