مدیرکل محیط زیست استان مرکزی؛
تابناک: مدیرکل محیط زیست استان مرکزی با اشاره به اینکه پتروشیمی در گذشته میزان آلاینده‌های بالایی داشته است گفت: امروز اندازه‌گیری و محاسبه میزان خروجی‌های این صنعت به حد استاندارد رسیده و محیط زیست نیز موظف به عمل کردن براساس استاندارد است.
کد خبر: ۲۶۳۳۶۴
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳ 20 July 2016

به گزارش تابناک مرکزی، حسینعلی ابراهیمی کارنامی پیش از ظهر امروز در کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک با اشاره به بررسی عوامل آلاینده هوای اراک اظهار داشت: با توجه به بررسی‌های انجام شده و مقایسه سال 94 با سال 95 درمی‌یابیم که آلودگی‌های ناشی از سوخت کمتر شده است.

وی افزود: محیط زیست به عنوان یک دستگاه اجرایی نه تولید و نه تعیین شاخص را انجام می‌دهد بلکه شاخص‌های ما از وزرات بهداشت تهیه می‌شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با اشاره به عرضه بنزین یورو 4 در جایگاه‌های سوخت گیری استان گفت: با توجه به عرضه این نوع بنزین در جایگاه‌های سوخت گیری استان بنزین یورو4 موجود در جایگاه‌ها را در پالایشگاه بررسی کردیم و با توجه به اینکه عدد این بنزین در جایگاه 1.4 تعیین شده بود ما به عدد 0.7دست یافتیم که این مهم نشان دهنده این است که آلودگی هوای اراک تنها ناشی از سوخت خودروها نیست.

ابراهیمی تصریح کرد: از سال گذشته تا کنون شاخص‌ها تغییر نکرده است و من به عنوان مدیر نمی‌توانم تعهد نابجا ایجاد کنم.

وی ادامه داد: مصوباتی در راستای حمایت از تالاب میقان و جاده منتهی به آن در این کارگروه گرفته شد که طبق آن مصوبات مقرر شد که کارخانه‌ها پسماندهایشان را به حفره‌ها و چاله‌ها انتقال دهند و عمق برداشت نباید بیش از 3/5 متر باشد و در صورت مشاهده براساس قانون برخورد می‌شود و همچنین مقرر شد که  5 دهنه پل به عرض 20 متر در مسیر جاده تالاب احداث شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با اشاره به دیگر مصوبات این کارگروه عنوان کرد: مصوبات دیگری در این کارگروه گفته شد که شامل تثبیت سطح جاده با مصالح مورد تایید محیط زیست و ایجاد تثبیت شن‌های روان در حاشیه تالاب به مساحت 50 هکتار توسط املاح معدنی است.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: پتروشیمی در گذشته میزان آلاینده‌های بالایی داشته است و همچنین خروج پساب‌های آن همیشه مورد بحث بوده است که الان با توجه به اندازه‌گیری و محاسبه میزان خروجی‌های این صنعت به حد استاندارد رسیده و محیط زیست نیز موظف به عمل کردن براساس استاندارد است.

انتهای پیام/ش

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
خدا کند حرف ایشان در باره پتروشیمی حقیقت داشته باشد. و ناشی از لابی گری نباشد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار