رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد از واگذاری 209 پروه نیمه‌تمام به بخش خصوصی برای تکمیل و بهره‌برداری خبر داد.
کد خبر: ۲۴۷۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۲ 18 June 2016

به گزارش «تابناک یزد»، حمیدرضا نصیری‌زاده در نشستی خبری به مناسبت سالروز تشکیل سازمان مدیریت اظهار داشت: در استان یزد جزئیات 209 پروژه نیمه‌تمام احصا شده و اطلاعات لازم از این پروژه‌ها در سایت سازمان مدیریت استان یزد قرار گرفته است.

وی بیان کرد: این پروژه‌ها از طریق مزایده آماده واگذاری به بخش خصوصی است و شرایط برای مشارکت همه فراهم شده و روال به کامل از طریق قانونی طی می‌شود.

نصیری‌زاده خاطرنشان کرد: 56 مورد از این پروژه‌ها مربوط به اداره کل ورزش و جوانان و شامل استخر، سالن ورزشی و ... و 50 پروژه مربوط به آموزش و پرورش است که شامل احداث مدرسه جدید، جایگزینی، تعمیر و نگهداری و ... است.

وی یادآور شد: همه 24 دستگاه استان یزد حداقل یک پروژه نیمه‌تمام با میزان پیشرفت‌های متفاوت دارند و برنامه‌ریزی ما این است تا پایان سال 100 پروژه را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

نصیری‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پروژه‌های نیمه‌تمام استان یزد بیان کرد: در استان یزد در مجموع 265 پروژه نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد وجود دارد که اگر بخواهیم این پروژه‌ها را به 100 درصد برسانیم به 650 میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم و در عمل قادر به تامین اعتبار نیستیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد تاکید کرد: اگر واحد جدیدی وارد فاز احداث شود، دولت به هیچ وجه امکان حمایت برای تکمیل ندارد و تنها در صورتی امکان ایجاد واحدهای جدید فراهم می‌شود که سرمایه‌گذار بخش خصوصی همه پروژه با اعتبار و آورده خود تکمیل و بهره‌برداری کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و اظهار داشت: اقتصادی مقاومتی که مقام معظم رهبری از سال 89 اقدام به طرح آن کردند، یک مفهوم کلیدی در توسعه اقتصادی کشور است و از آنجا که هر کشوری برای رسیدن به توسعه باید الگو داشته باشد، نمی‌توانیم الگوی کشورهای دیگر را در کشور خود پیاده کنیم زیرا شرایط، مقتضیات و ظرفیت‌های هر کشور با کشور دیگر متفاوت است بنابراین هر کشوری باید برای خود یک الگوی اقتصادی داشته باشد که الگوی اقتصادی کشور ما اقتصاد مقاومتی است.

نصیری‌زاده با بیان اینکه اقتصاد شامل بخش‌های تشریعی (اقتصاد برگرفته از شرع و دین)، بخشی از اقتصاد تدبیری و بخشی تحلیلی است، خاطرنشان کرد: مجموعه سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در واقع الگویی بومی و علمی برآمده از فرهنگ انقلابی اسلامی و متناسب با وضعیت امروز و فردای کشور است.

وی ادامه داد: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی قابل تکمیل و انطباق با شرایط مختلف است بنابراین هم برای شرایط تحریم و هم شرایط دوران پساتحریم قابل اجرا است زیرا اقتصاد مقاومتی یک الگوی علمی متناسب با نیازهای کشور است.

نصیری‌زاده ادامه داد: در زمینه اقتصاد مقاومتی در استان یزد 12 برنامه تدوین شده که در یزد 9 کارگروه برای اجرای این برنامه‌ها ایجاد و هر 15 روز یک‌بار جلسات آن برگزار می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنام‌ریزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین ارکان تحقق اقتصاد مقاومتی، افزایش بهره‌وری است و باید در این زمینه کار ویژه‌ای انجام شود، افزود: در حال حاضر 60 درصد واحدهای صنعتی کشور بی‌استفاده مانده یعنی سرمایه‌گذاری انجام شده اما به بهره‌وری نرسیده است.

وی تاکید کرد: راه نجات کشور تولید داخلی است و اگر نتوانیم تولید ملی را رونق ببخشیم به نتیجه‌ای نخواهیم رسید.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار