مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی؛
تابناک: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: اگر جامعه اسلامی با بسیاری از معضلات اخلاقی، اجتماعی و فرهنگی دست و پنجه نرم می کند، بی شک یکی از دلایل عمده آن عمل نکردن به روایات و تاسی نجستن به سیره عملی معصومین و در بسیاری از موارد عمل کردن برخلاف جهت آنهاست.
کد خبر: ۲۰۲۵۰۴
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۵ 26 March 2016

به گزارش تابناک مرکزی، «مهدی حقیقی» همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه(س) در بیان تبیین شخصیتی بانوی بزرگ اسلام حضرت زهرای مرضیه (س) گفت: وجود نورانی حضرت زهرا (س) نه ‌تنها برای بانوان الگو و سرمشق است، بلکه مردان نیز باید از غیرت و سیره عملی اخلاقی و رفتاری ایشان درس بگیرند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی از حضرت فاطمه (س) و حضرت علی (ع) به عنوان دو الگوی ارزشمند رفتاری و گفتاری برای انسان‌ها و خانواده یاد کرد و گفت: مشتق شدن نام حضرت فاطمه (س) از اسم مبارک فاطر خداوند و نام مبارک مولا علی (ع) از نام اعلای حضرت حق یکی از آن ویژگی‌های آسمانی این دو بزرگوار است.

وی تأکید کرد: روایات وسیره عملی معصومین سلام الله علیهم اجمعین، دو منبع بزرگ و اصلی سیره و سبک زندگی مسلمانان به ویژه شیعیان به حساب می آیند. آنچه در این دو حوزه از این بزرگواران برجای مانده است، نقشه راه  ما را  برای همیشه تاریخ مشخص می کند.

حقیقی در ادامه گفت: نکته اصلی و کلیدی در این مورد هماهنگی و هم خوانی گفتار و رفتار ائمه معصومین سلام الله علیهم اجمعین بوده و شرط لازم تاثیرگذاری روایات و سیره در جامعه اسلامی نیز وجود همین هماهنگی وهم خوانی است.

این مقام مسئول بیان کرد: اگر جامعه اسلامی علیرغم برخورداری از این دو منبع بزرگ و روایات و سیره عملی و نیز در اختیار داشتن تمامی امکانات برای نشر و ترویج آنها در میان آحاد مردم همچنان با بسیاری از معضلات اخلاقی، اجتماعی و فرهنگی دست و پنجه نرم می کند، بی شک یکی از دلایل عمده آن عمل نکردن به روایات و تاسی نجستن به سیره عملی معصومین و در بسیاری از موارد عمل کردن برخلاف جهت آنهاست.

وی ادامه داد: زندگی خصوصی و اجتماعی حضرت زهرا (س) و امیرالمومنین (ع) که اسوه و نمونه واقعی یک زندگی مبتنی بر اصول حیات طیبه است، سرشار از آموزه های اخلاقی ، تربیتی، اقتصادی، سیاسی و در یک کلمه مادی و معنوی است که نتیجۀ آن سر برآوردن فرهنگ و تمدن بزرگ شیعی و اسلامی در جهان است.

حقیقی در ادامه خطاب به خانواده‌‌ها توصیه کرد: تربیت خانواده، تربیت فرزندان، استحکام بخشیدن به بنیان مقدس خانواده، به عنوان پایه اساس شکل گیری جامعه اسلامی اصلی ترین وظیفه محوریت خانواده یعنی بانوان است که در این زمینه روایات و سیره عملی حضرت زهرا (س)، بهترین نمونه و درخشانترین نتایج را به بشریت عرضه کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: در کنار این وظیفه اصلی حضور در عرصه های مختلف اجتماعی به ویژه ایفای نقش در حوزه های آموزش، فرهنگی و تربیتی و حتی سیاسی و مبارزاتی از دیگر وجهه های زندگی آن وجود نازنین است که بدون کم کردن نقش محور و بنیادین مذکور در این عرصه ها نیز تا آن سوی خط شهادت حضور پیدا کرده و تمامیت و کاملیت وجودی زنان را به نمایش گذاشته است.

حقیقی در پایان افزود: امید است زنان و مردان ایران اسلامی با تاسی به زندگی ائمه معصومین سلام الله علیهم اجمعین و برخورداری از سعۀ وجودی ایشان در پایه گذاری ایرانی آباد، اخلاق مدار و فرهنگ درست و ارزش گرا گام های جدی بردارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار