لیگ برتر بسکتبال
تابناک: تیم بسکتبال شهرداری اراک در آخرین دیدار مرحله یک چهارم نهایی لیگ برتر بسکتبال باشگاه های کشور با نتیجه 91 بر 90 برابر نائب قهرمان فصل گذشته این رقابت ها به برتری رسید و به جمع چهار تیم برتر صعود کرد.
کد خبر: ۱۹۶۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۳ 11 March 2016

به گزارش تابناک مرکزی، تیم های بسکتبال شهرداری اراک و دانشگاه آزاد تهران عصر دیروز در سالن مملو از تماشاگر امام خمینی (ره) اراک در آخرین تقابل خود برای تعیین تیم صعود کننده به مرحله نیمه نهایی به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان تیم شهرداری اراک بعد از سه شکست متوالی برابر دانشگاه آزاد موفق به شکست این تیم شد و در سال اول حضور خود در لیگ برتر بسکتبال در جمع چهار تیم برتر این رقابت ها قرار گرفت.

محمود مشحون رئیس فدراسیون بسکتبال با حضور در سالن محل برگزاری مسابقه بر روند اجرای بازی نظارت مستقیم داشت تا اتفاقات پر حرف و حدیث دیدار دوم تیم های بسکتبال شهرداری اراک و دانشگاه آزاد که منجر به شکست تیم شهرداری اراک تکرار نشود.

دانشگاه آزاد اسلامی نائب قهرمانی فصل گذشته رقابت ها با عنوان سومی رقابت های غرب آسیا دوست نداشت وداعی زودهنگام  برای رسیدن به جام قهرمانی را تجربه کند و برای تحقق هدف خود تمامی امکانات و ابزارها را به کار گرفته بود و شهرداری نیز به پشتوانه حمایت بیش از سه هزار هوادار پر شور خود که کار را برای هر حریفی سخت میکنند در سودای خلق یک شگفتی بود.

شهرداری اراک در غیاب حامد آفاق با ترکیب محمد زارعی، محمد امجد، اصغر کاردوست، بوژان و مارشال پای به میدان گذاشت و در سوی دیگر میدان مصطفی هاشمی از وجود صمدنیکخواه بهرامی، ارغوان، داوری، مک دونالد و راش در ترکیب تیم خود بهره می برد. تایم نخست این دیدار  بانتیجه  22 بر 17 به سود شهرداری اراک به پایان رسید.

در کوارتر دوم این دیدار تیم شهرداری اراک موفق به شکست حریف خود شد تا نیمه اول این دیدار با حساب  44 بر 43 به نفع شهرداری اراک به پایان برسد.

اختلاف نزدیک امتیازات و تجربه دیدارهای گذشته این دو تیم نیمه دوم این دیدار را دستخوش اتفاقات زیادی می کرد. در وقت سوم تیم شهرداری اراک در فاصله 9 ثانیه به پایان با دو امتیاز از حریف خود پیش بود اما صمد نیکخواه با پرتابی دو امتیازی باعث شد دو تیم در عدد 68 با هم برابر شوند.

از گذشت 8 دقیقه از آخرین وقت  این دیدار برتری با تیم دانشگاه بود. ایوان بازیکن خارجی تیم شهرداری از فرصت خطای تکنیکال تیم دانشگاه نهایت استفاده را برد و با گل کردن ضربات پنالتی خود نتیجه را به تساوی کشاند در ادامه اما پرتاب های سه امتیازی صمد  نیکخواه باعث شد دانشگاه با یک امتیاز اختلاف در یک دقیقه پایانی جلو باشد. اعلام خطا بر روی مارشال دو پرتاب پنالتی را به شهرداری اراک داد و فرصت را برای جبران نتیجه ایجاد کرد هردو پنالتی با برخورد به لبه حلقه به گل تبدیل نشد اصغر کاردوست در ریباند موفق عمل کرد تا یاران کسایی پور در فاصله 17 ثانیه به پایان و در یک کش و قوس توسط مارشال دو امتیاز را کسب کنند و با حساب 91 بر 90 جلو بیفتند.

تیم دانشگاه آزاد از فرصت باقی مانده تا پایان مسابقه نتوانست استفاده مطلوب را ببرد تا این شهرداری اراک باشد که در مجموع هفت دیدار برگزار شده صاحب چهار پیروزی شود و جواز حضور در مرحله نیمه نهایی را کسب کند.

بدین ترتیب ترکیب تیم های حاضر در مرحله نیمه نهایی تکمیل شد و در این مرحله شیمیدر تهران باید به مصاف تیم پالایش نفت آبادان برود و شهرداری اراک به مصاف پتروشمی بندر امام  قهرمان دور مقدماتی این رقابت ها و قهرمان مسابقات غرب آسیا خواهد رفت که به تازگی حامد حدادی و ایوان جانسون بازیکن آمریکایی که سابقه بازی در NBA را در کارنامه خود را دارد را نیز به ترکیب خود اضافه کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار