تابناک: به همت سازمان مردم نهاد باشگاه مثبت اراک همزمان با آغاز اطلاع رسانی روز جهانی ایدز خدمات حمایتی و مشاوره ای به بیماران HIV/aids در سطح شهر اراک انجام گرفت.
کد خبر: ۱۳۹۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۶ 05 December 2015

به گزارش تابناک مرکزی، ایدز بیمار خود را انتخاب نمی‌کند. عدم آگاهی افراد به خصوص جوانان از راه‌های انتقال HIV ، شانس ورود این ویروس به بدن آنها را بالا برده و شیوع ابتلا به آن را در جامعه افزایش می‌دهد. هیچ تفاوتی هم ندارد که این اشخاص به چه قشری تعلق داشته باشند.

با شروع برنامه های اطلاع رسانی روز جهانی ایدز، حمید سپهری مدیر سازمان مردم نهاد باشگاه مثبت اراک که خدمات حمایتی و مشاوره ای به بیماران HIV/aids ارایه می کند از استقرار دو پایگاه ثابت یک روزه در مقابل هلال احمر خبر داد و گفت: اهمیت روز جهانی ایدز در این است كه به عموم مردم یاد‌آور می شویم كه HIV از بین نرفته است و هنوز كارهای زیادی است كه باید انجام شود.

آموزش همگاني بيماري ايدز از سوی سازمان مردم نهاد باشگاه مثبت اراک

مدیر سازمان مردم نهاد باشگاه مثبت اراک شعار این روز را «ایدز را متوقف كنید، به عهد خود پایبند باشیم» عنوان و تصریح کرد: دو پایگاه سیار در مرکز شهر و مناطق آسیب خیز نیز آماده ارائه خدمات به مردم هستند.

حمید سپهری با بیان اینکه ایدز یک بیماری محسوب می شود و جرم نیست گفت: راه‌های پیشگیری و سرایت این بیماری را باید یاد بگیریم و بدانیم که چگونه خود را از مبتلا شدن به آن محافظت کنیم و در صورتی که با افراد مبتلا به ویروس عامل ایدز (HIV+) مواجه شدیم، با آنان مانند یک «بیمار» و نه مانند یک «مجرم» رفتار کنیم و بدانیم برخورد صحیح با آنان چگونه باید باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار