یک مسئول:
معاون توسعه، مدیریت و منابع انسانی استانداری مرکزی گفت: 12 میلیارد تومان برای احداث زائرسرای استان مرکزی در مشهد مورد نیاز است.
کد خبر: ۱۰۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۸ 04 March 2015
حسن صفری در همایش خیرین بخش‌های صنعتی، تجاری و کشاورزی شهرستان ساوه که به منظور جلب مشارکت آنان در ساخت زائرسرای استان مرکزی در مشهد مقدس برگزار شد افزود: این زائرسرا در زمینی به مساحت 946 متر مربع و با زیربنای بالغ بر 8500 متر مربع در هشت طبقه مثبت و سه طبقه منفی احداث می‌شود.

وی بیان کرد: با انتخاب هیئت امنا و برگزاری نشست‌های مختلف به منظور تأمین اعتبار مورد نیاز برای احداث این زائرسرا در مشهد مقدس تعدادی از خیرین در شهرستان‌های مختلف استان اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی بیان اینکه به منظور آغاز عملیات اجرایی این مکان مذهبی و فرهنگی دو میلیارد تومان مورد نیاز است، افزود: اگر بتوانیم تا پایان سال این میزان را تامین کنیم مراسم کلنگ‌زنی این طرح انجام خواهد شد.

صفری تأمین این مبلغ را نیازمند مشارکت خیرین و فعالان اقتصادی استان دانست و افزود: پیش‌بینی می‌شود این طرح ظرف مدت دو سال احداث شود و پس از بهره‌برداری کامل هر شهرستانی نسبت به شاخص جمعیتی خود از آن بهره‌مند شود.

به گفته وی زائرسرای استان‌ها در مشهد مقدس بنا به تأکید مقام معظم رهبري و براي محرومين و مستضعفينی كه براي زيارت امام هشتم به مشهد سفر مي‌كنند، ساخته می‌شود.

وی بیان کرد: ایجاد حداقل یک زائرسرا برای هر استان در شهر مشهد مقدس در قالب طرح تأسیس بنیاد زائر امام رضا(ع) اجرا می‌شود.

معاون استاندار و فرماندار ساوه نیز گفت: خیرین ساوه در عرصه مدرسه‌سازی و سلامت به خوبی درخشیده و مشارکت بسزایی داشته‌اند به طوری که در حوزه مدرسه‌سازی به اندازه کل اعتبارات دولتی هزینه کرده‌اند.

محمد بهاروند افزود: ساوه از شهرهای بانشاط و فعال کشور است و مردم آن با اقدامات خیرخواهانه در صدد برطرف کردن نیازهای فرهنگی، درمانی، اجتماعی و ... هستند.

وی با بیان اینکه ساوه قطب کشاورزی و صنعت کشور است، افزود: میزان درآمد مالیاتی ساوه برابر چهار استان کشور است و این میزان نشانگر حجم بالای مبادلات تجاری و اقتصادی در این منطقه است.

بهاروند با اشاره به دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر احداث زائرسرا در مشهد مقدس با هدف ایجاد زمینه‌ای برای حضور افراد نیازمند در حرم رضوی، افزود: امید است فعالان اقتصادی در این عرصه نیز مشارکت داشته باشند تا برای خود باقیات صالحاتی اندوخته کنند.

حجت الاسلام سید حسین تقوی امام جمعه ساوه نیز گفت: به برکت وجود امام رضا(ع) در کشور ما سالانه حدود 23 میلیون زائر روانه مشهد مقدس می‌شوند.

وی تامین زیرساخت‌های لازم برای پذیرایی از این میزان زائر را مورد تاکید قرار داد و افزود: قطعا دستور ارزشمند مقام معظم رهبری در خصوص احداث زائرسرا با عزم ملی و مدیریت جهادی مردم خیر این استان عملی خواهد شد.

حجت الاسلام تقوی خاطرنشان کرد: بالاترین جایگاه برای مبارزه با تهاجم فرهنگی زیارتگاه‌های ائمه اطهار(ع) است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار