طرح تقاطع غیرهمسطح سردار سپهبد شهید حاج «قاسم سلیمانی» با حضور جمعی از مسئولان و مقامات ارشد استان مرکزی به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۱۰۳۴۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۶ 17 March 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،استاندار مرکزی در این آیین با بیان اینکه اقدام دولت سیزدهم در حوزه حمل و نقل ستودنی است گفت: دولت سیزدهم دراین زمینه اقدام اساسی با راهبری معاون اول رئیس جمهوری و با مسئولیت وزارت کشور انجام داده است .
فرزاد مخلص الائمه با اشاره به خرید ۲ هزار دستگاه اتوبوس وتوزیع آنها در نقاط مختلف کشور افزود: نیمی از اتوبوس‌ها برای تهران و نیم دیگر برای سایر شهرها در نظر گرفته شده که سهم کلانشهر اراک ۵۰ دستگاه و سهم ساوه نیز ۵۰ دستگاه است که به زودی تحویل می‌شود.
وی با بیان اینکه خرید این تعداد اتوبوس وافزودن آنها به حمل و نقل شهری موجب رفاه عمومی می شود یادآورشد: همه اجزای مرتبط با حاکمیت و دولت وظیفه تامین و تضمین موضوعاتی را در جامعه برعهده دارند که یکی از موضوعات و در راس آن که باید دولت و حکومت تضمین کند، عدالت است و در کنار آن موضوعاتی نظیر سلامت، رفاه، امنیت و هدایت جزو تکالیف قطعی حکومت‌ها است.
وی افزود: طرح‌های حوزه عمران و آبادانی خیلی از این مقولات را در بر می‌گیرد و باید یک خدا قوت به دست‌اندرکاران پروژه‌های عمرانی و آبادانی استان مرکزی بویژه کلانشهر اراک گفت که مجاهدانه در مسیر بهبود رفاهی مردم تلاش می‌کنند.
استاندار مرکزی ادامه داد: تلاش‌هایی در حوزه مدیریت شهری باشتاب در حال انجام است تا شرایط مطلوب‌تری در شهر اراک ایجاد شود، و جای تقدیر از همه متولیان امر دارد.
مخلص الائمه اظهار داشت: در آستانه شب بزرگ نیمه شعبان، فعالیت‌های دیگری در نقاط مختلف استان در حال اجرا است و امروز (پنجشنبه) عملیات اجرایی یکی از بزرگترین کشتارگاه‌ها با ظرفیت ۲۵۰ راس کشتار دام سنگین و ۲۰۰ راس کشتار دام سبک در شهر داودآباد اراک آغاز شد و بهره‌برداری از این طرح در تامین مایحتاج گوشت مردم و استان‌های همجوار نقش موثری دارد.
وی گفت: روز گذشته اعتبارات چشمگیری برای طرح‌های در حال اجرای اراک و سایر شهرستان‌ها از جمله کتابخانه مرکزی اراک، مجتمع فرهنگی خنداب و کمیجان، استخر خنداب و چند طرح در شهرستان محلات تخصیص یافته است.
استاندار مرکزی تاکید کرد: شهرداری اراک باید موضوع پرداخت الکترونیکی حمل و نقل شهری را هرچه سریعتر انجام دهد زیرا این موضوع موجب نارضایتی و گله‌مندی مردم شده و دادستانی باید ورود کند تا مسئله زودتر گره‌گشایی شود، حق مردم نیست که با پول نقد سوار اتوبوس شوند.
مخلص الائمه با بیان اینکه منابع مالی مرکز اوژانس هوایی اراک نیز تامین شده است اضافه کرد: تکمیل و بهره‌برداری این طرح نیز باید در دستور کار متولیان امر قرار گیرد.
شهردار اراک هم گفت: بهره‌برداری تقاطع غیرهمسطح مقاومت با نام سردار سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» و بهره‌برداری از ۳۰ دستگاه اتوبوس جدید عیدی نیمه شعبان و عید نوروز شهرداری برای مردم لایق و شریف اراک است.
علیرضا کریمی افزود: مساحت محدوده تقاطع غیرهمسطح سردار سلیمانی ۱۱ هکتار و سطح پل‌سازی ۲ هزار و ۴۰۰ متر است.
وی یادآورشد: حجم خاکبرداری این طرح ۶۵ هزار مترمکعب و بتن‌ریزی آن هفت هزار متر مکعب است.
شهردار اراک با بیان اینکه طول این طرح یک کیلومتر و عرض آن ۲۶ متر است افزود: برای بهره‌برداری از این طرح که قرارداد آن در سال ۹۹ با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و موسسه شهید رجایی منعقد شده بود، حدود ۹۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
وی اظهار داشت: بهره‌برداری از این طرح تاثیر زیادی در رفع معضل ترافیکی و تسهیل در عبور و مرور خودروها و امدادرسانی سریع در مواقع بحران دارد.
رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک هم گفت: زحمات زیادی برای بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح سردار سپهبد شهید حاج «قاسم سلیمانی» صورت گرفته و اهالی این منطقه نیز صبوری‌های زیادی به خرج دادند، که جای قدردانی دارد.
سید وحید میرنظامی افزود: بهره‌برداری از طرح شهید صیدی به عنوان طرح بزرگ دیگر در بهار ۱۴۰۱ هدفگذاری شده است که به طور قطع این طرح نیز در گره‌گشایی از مشکلات ترافیکی نقش موثری دارد.

درپایان این مراسم  از ۳۰ دستگاه اتوبوس و میدل باس شهری رونمایی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار