رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت:به غیر از دو شهرستان،مابقی شهرستان های استان در وضعیت قرمز کرونایی هستند.
کد خبر: ۱۰۲۷۰۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۲ 06 February 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،دکتر سید محمد جمالیان افزود : در آخرین اعلام رنگ بندی وضعیت کرونایی استان،۱۰ شهرستان در وضعیت قرمز و دو شهرستان در وضعیت نارنجی قرار گرفتند.
او یادآورشد : شهرستان های اراک، آشتیان، تفرش، خمین، خنداب، دلیجان، ساوه، شازند، فراهان و محلات در وضعیت قرمز و ۲شهرستان زرندیه و کمیجان در وضعیت نارنجی قرار گرفتند.
وی تاکید کرد : سویه ی غالب کرونا در استان اُمیکرون است و با توجه به سرعت انتقال و عادی انگاری که در جامعه مشاهده می شد،رسیدن به چنین وضعیتی دور از انتظار نبود
دکتر جمالیان ادامه داد:همچنان هم می توان این موج را مدیریت و کنترل کرد و برای شروع مقابله اصلا دیر نیست و می توان از همین امروز با رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی و جدیت در استفاده از ماسک و تکمیل واکسیناسیون،هفته های پیش رو را روشن تر و امیدبخش تر کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اینکه کودکان و افراد کم سن و سال بیشترین خطر ابتلا را دارند و بیشتر در معرض خطر هستند،گفت : به شدت به والدین و مسئولان مدارس توصیه می کنیم مراقب سلامت کودکان و نوجوانان باشند و نظارت و دقت ویژه ای بر میزان رعایت نکات بهداشتی توسط آنها داشته باشند.
او افزود: زیرساخت های درمانی در استان با وجود گذشت حدود دو سال از شیوع این بیماری،مستهلک و نیروی انسانی،توان و انرژی روزهای نخست را ندارند و نیاز است مردم با هوشیاری و درایت با موج ششم و روزهای پایانی سال برخورد کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار