۳۱ کودک در استان مرکزی به فرزندخواندگی پذیرفته شدند

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان مرکزی گفت: ۳۱ کودک در این استان سال گذشته در استان مرکزی از سوی خانواده‌های دارای صلاحیت به فرزندخواندگی پذیرفته شدند که شامل ۱۷ دختر و ۱۴ پسر بود.
کد خبر: ۹۶۴۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶ 17 May 2021

به گزارش تابناک مرکزی اعظم علیمددی افزود:  ۴۰۰ خانواده در استان مرکزی اکنون در نوبت دریافت فرزندخوانده به سر می‌برند.

وی اظهار داشت: خانواده‌ها بیشتر متقاضی دختران زیر ۲ برای فرزندخواندگی هستند و پسران با سن بیشتر ار پنج سال کمتر مورد پذیرش خانواده‌ها قرار دارند.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان مرکزی گفت: تحویل کودکان بی‌سرپرست به خانواده‌های اصلح سیاست مطلوب بهزیستی است و در این واگذاری دقت و وسواس زیادی توسط کارشناسان انجام می‌شود.

علیمددی، داشتن تمکن مالی، صلاحیت اخلاقی، نداشتن اعتیاد و گذشت پنج سال از زندگی مشترک را از جمله شرایط برای دریافت فرزند خوانده از طریق بهزیستی اعلام کرد.

وی اظهار داشت: کودک آزاری، جرایم و اصلاح نشدن خانواده پس از اعمال جرم از جمله مواردی است که سرپرستی کودک را از خانواده سلب می‌کند.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان مرکزی گفت: براساس  قانون و به‌منظور رعایت حال فرزند خوانده‌ها، از خانواده‌ها تعهد گرفته می‌شود تا  یک سوم اموال  خود را به نام فرزند خوانده خود کنند.

علیمددی افزود: متقاضیان سرپرستی کودک می‌توانند بدون مراجعه حضوری به ادارات بهزیستی از طریق سامانه فرزندخواندگی نسبت به ثبت نام اولیه و ارائه مدارک خود اقدام کنند.

۶۵ هزار توانجو در استان مرکزی از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار