مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی از افزایش ضریب دسترسی شهروندان به فیبر نوری در سه شهر استان مرکزی به ۵۰ درصدخبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۸۷۴۵
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۹ 27 May 2024

به گزارش تابناک مرکزی،سیف علیان در این خصوص اظهار کرد: این طرح در ساوه انجام شده و درحال بهره بردار‌ی است. در اراک و خمین نیز در حال اتمام است و بزود‌ی در دیگر شهر‌های استان هم اجرا خواهد شد.

ایشان با بیان اینکه این میزان پیشرفت در کمتر از سه سال عمر دولت سیزدهم به دست آمده افزود: نزدیک دویست روستای باالی بیست خانوار استان با اجرای طرح های ارتباطی به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند. بخش زیادی از این روستا‌ها برای اولین بار از نعمت اینترنت پرسرعت بهره‌مند شدند. تعدادی از آنها نیز دارای پوشش جامع و بهینه‌تر شدند.

وی گفت: در این مدت بیش از ۲۰۰ کیلومتر مسیر روستایی تحت پوشش فیبر نور‌ی قرارگرفته که در مرحله دوم این طرح، ۳۸۰ کیلومتر طراحی و برنامه ریزی شده و ۸۰ کیلومتر انجام شده است. مردم می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سامانه:iranfttx.ir مراجعه کنند. مزیت اجرای شبکه فیبر نوری، انتقال اینترنت تا درب منزل شهروندان وکسب وکار‌ها است. با اجرای این طرح، افزایش تا یکصد برابری سرعت اینترنت ثابت مبتنی بر فیبر نوری حاصل خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار