معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان ایران گفت: مشارکت نخبگان در حکمرانی و تصمیم سازی کشور اقدام شایسته شهید جمهور و دولت مردمی سیزدهم بود.
کد خبر: ۱۱۶۸۵۶۲
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۵ 26 May 2024

به گزارش تابناک مرکزی،یاسین کیخا ظهر یکشنبه در آیین افتتاحیه اولین رویداد گفتاورد ملی نخبگان در دانشگاه اراک، اظهار کرد: در دولت مردمی سیزدهم از سوی شهید آیت الله رئیسی در اسفند سال ۱۴۰۰ مصوبه ای در شورای وزیران مورد تایید و تصویب قرار گرفت که جذب نخبگان را در دستگاه های اجرایی تسهیل کرد.

وی افزود: تنها نهادی که در کشور به غیر از مسیر آزمون استخدامی، می تواند فرد را برای جذب رسمی در دولت معرفی کند بنیاد ملی نخبگان است و این ظرفیت بواسطه همین مصوبه ایجاد شد که از اقدامات آیت الله رییسی بود.

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه دولت اراده کرد که نخبگان را در حکمرانی و مسیر تعالی پرورش و تقویت کند، تصریح کرد: در دولت سیزدهم ۳ نشست هیات امنای بنیاد نخبگان برگزار شد اما در دولت قبل حتی یک نشست بنیاد ملی نخبگان هم انجام نشد.

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان ایران افزود: قرار بود در گفتاورد ملی نخبگان، افرادی که برگزیده نهایی می‌شوند بی واسطه و مستقیم‌تر ایده و دغدغه خود را با رئیس جمهور مطرح کنند.

کیخا گفت: اراده حاکمیت برای شنیده شدن و دیده شدن نخبگان بود و این حرکت در کشور کمتر دیده شده بود.

وی بیان کرد: همایش ملی نخبگان سال گذشته میزبان استانداران کشور بود تا از این طریق هیات‌های اندیشه‌ورز حرف‌های خود را به حکمرانی منتقل کنند.

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان ایران ادامه داد: طراحی گفتاورد ملی نخبگان از نیمه دوم اردیبهشت ماه امسال صورت گرفت و در ۲۲ اردیبهشت ماه آغاز شد و قرار است در چهار مرحله اقداماتی داشته باشد که تغییراتی در برخی از آنها به واسطه اتفاقات اخیر رخ داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار