مشارکت نخبگان در حکمرانی و تصمیم سازی کشورخواسته رییس جمهور شهید بود

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان ایران گفت: مشارکت نخبگان در حکمرانی و تصمیم سازی کشور اقدام شایسته شهید جمهور و دولت مردمی سیزدهم بود.
کد خبر: ۱۱۶۸۵۶۲
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۵ 26 May 2024

به گزارش تابناک مرکزی،یاسین کیخا ظهر یکشنبه در آیین افتتاحیه اولین رویداد گفتاورد ملی نخبگان در دانشگاه اراک، اظهار کرد: در دولت مردمی سیزدهم از سوی شهید آیت الله رئیسی در اسفند سال ۱۴۰۰ مصوبه ای در شورای وزیران مورد تایید و تصویب قرار گرفت که جذب نخبگان را در دستگاه های اجرایی تسهیل کرد.

وی افزود: تنها نهادی که در کشور به غیر از مسیر آزمون استخدامی، می تواند فرد را برای جذب رسمی در دولت معرفی کند بنیاد ملی نخبگان است و این ظرفیت بواسطه همین مصوبه ایجاد شد که از اقدامات آیت الله رییسی بود.

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه دولت اراده کرد که نخبگان را در حکمرانی و مسیر تعالی پرورش و تقویت کند، تصریح کرد: در دولت سیزدهم ۳ نشست هیات امنای بنیاد نخبگان برگزار شد اما در دولت قبل حتی یک نشست بنیاد ملی نخبگان هم انجام نشد.

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان ایران افزود: قرار بود در گفتاورد ملی نخبگان، افرادی که برگزیده نهایی می‌شوند بی واسطه و مستقیم‌تر ایده و دغدغه خود را با رئیس جمهور مطرح کنند.

کیخا گفت: اراده حاکمیت برای شنیده شدن و دیده شدن نخبگان بود و این حرکت در کشور کمتر دیده شده بود.

وی بیان کرد: همایش ملی نخبگان سال گذشته میزبان استانداران کشور بود تا از این طریق هیات‌های اندیشه‌ورز حرف‌های خود را به حکمرانی منتقل کنند.

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان ایران ادامه داد: طراحی گفتاورد ملی نخبگان از نیمه دوم اردیبهشت ماه امسال صورت گرفت و در ۲۲ اردیبهشت ماه آغاز شد و قرار است در چهار مرحله اقداماتی داشته باشد که تغییراتی در برخی از آنها به واسطه اتفاقات اخیر رخ داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار