استاندارمرکزی:
استاندار مرکزی گفت:افزایش ۲۰ درصدی نرخ اجاره‌بهای مسکن در اراک تایید وبرای تصویب به شورای عالی مسکن کشور اعلام گردید.
کد خبر: ۱۱۶۸۵۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۴ 26 May 2024

به گزارش تابناک مرکزی،مخلص الائمه روز یکشنبه در نشست شورای مسکن استان مرکزی بیان داشت:قانون ساماندهی بازار زمین و مسکن و اجاره‌بها اسفندماه سال گذشته به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و ۲۵ اردیبهشت‌ماه امسال این مصوبه ابلاغ شد.

وی بیان کرد: از جمله موردی که در این قانون پیش‌بینی شده و روز گذشته در شورای عالی مسکن ابلاغ شد، موضوع افزایش میزان اجاره‌بها در سال جدید است که بر اساس آن قانون محدوده‌ای را معین کرده که بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد از میزان تورم سالانه است.

استاندار مرکزی گفت: طبق گزارش بانک مرکزی و سازمان برنامه ریزی، استان مرکزی جزو پنج استانی است که بیشترین میزان کاهش تورم را داشته و میزان نرخ تورم در آن کمتر از ۴۰ درصد است و با احتساب این اعداد و این ظرفیتی که قانون پیش بینی کرده، افزایش نرخ اجاره‌بهای مسکن در مرکز استان ۲۰ درصد و در ساوه ۱۵ درصد امروز در بقیه شهرها مطابق چهارچوبی که قانون معین کرده، اقدام شود.

مخلص‌الائمه درباره، مبنای افزایش نرخ اجاره‌بها نیز گفت: این مصوبه برای تمدید اجاره‌بها و نیز قراردادی که سال گذشته منعقد شده‌ است، می‌باشد.

وی بیان کرد: طبق این قانون، قابلیت پیگرد تعزیراتی وجود دارد و این افزایش، ناظر به تمدید قرارداد است یا اگر مستاجری جابجا می‌شود مبتنی بر آخرین قرارداد اجاره‌بها است که در سامانه ثبت شده است.

استاندار مرکزی گفت: نرخ مسکن یکی از مهمترین عوامل موثر در نرخ تورم است، بنابراین باید از تمام ظرفیت‌ها برای جلوگیری افزایش نرخ اجاره‌بها و قیمت تمام شده مسکن استفاده شود.

مخلص‌الائمه درباره عملکرد بانک‌های استان در پرداخت تسهیلات بانکی به متقاضیان نیز گفت: عملکرد بانک‌های استان در مقوله مسکن، ودیعه مسکن و ازدواج و فرزند آوری مطلوب است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار