رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی گفت: اجرای صحیح و سریع دستورات و احکام قضایی در گرو آموزش مستمر ضابطین دادگستری است.
کد خبر: ۱۱۶۸۴۶۲
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۳ 25 May 2024

به گزارش تابناک مرکزی،حجت‌الاسلام سعید جزائی روز شنبه در سفر یک روزه به حوزه قضایی بخش زالیان و در دیدار با قضات و کارکنان دادگستری این بخش با تاکید بر اهمیت اجرای درست احکام صادره و تاثیر آن بر جامعه، اظهار کرد: اجرای دستورات قضایی و احکام یکی از حساس‌ترین بخش رسیدگی سیستم قضایی است که باید به بهترین شکل ممکن انجام شود.

وی بیان کرد: بخش زیادی از فعالیت این دستگاه به عهده ضابطین است، بنابراین ضرورت دارد ضابطین مداوم تحت آموزش و نظارت باشند تا شاهد اجرای سریع، درست و مطلوب دستورات و احکام قضایی باشیم.

رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی باید با نظارت و تعامل مناسب با ضابطین به این امر کمک کنند.

حجت‌الاسلام جزایی، با تاکید بر اینکه پایین آمدن آمار موجودی پرونده در شعب، موجب تسریع در رسیدگی و رضایتمندی شهروندان می‌شود، افزود: باید تلاش شود تا آمار شعبی که به لحاظ موجودی پرونده جزو شعب نامتعارف محسوب می‌شوند به حدنصاب لازم برسد.

وی تصریح کرد: هدف دستگاه قضا ارتقا رتبه عملکردی دادگستری استان مرکزی است و در این میان رسیدگی به پرونده‌های مُسن از اهمیت و توجه بیشتری برخوردار است.

حجت‌الاسلام جزائی با تاکید بر لزوم برخورد صحیح و مناسب با ارباب رجوع، عنوان کرد: خوش اخلاقی و حُسن رفتار با مردم باید از زمان تشکیل پرونده در دادسرا تا زمان اجرای حکم در شعب احکام ادامه داشته باشد.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان مرکزی با اشاره به اهمیت تبیین سیاست‌ها و برنامه‌های دستگاه قضایی برای مردم خاطرنشان کرد: مدیران قضایی در تمام حوزه‌ها با حضور در مجامع عمومی و دیگر نهادها و ادارات به بیان برنامه‌های پیش رو دستگاه قضا و تشریح و تبیین سیاست‌های محوری و کلان قوه قضائیه بپردازند تا افکار عمومی بیش از پیش در جریان این برنامه‌ها قرار گیرند و مسیر برای اجرای آن هموار شود.

حضور در گلزار مطهر شهدای شهرستان زالیان و ادای احترام به شهدای والامقام، نشست مشترک با قضات دادگستری زالیان، بازدید از شورای حل اختلاف و بازدید از مجتمع قضایی شهر مهاجران از دیگر برنامه‌های سفر رئیس کل و هیات ارشد قضایی استان مرکزی به این شهرستان بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار