امام جمعه ساوه گفت: شهید آیت الله رئیسی باور داشت مسایل کشور به سرپنجه تدبیر ایرانی و همراه با یارانی که خیلی از آنان را از بین جوانان مؤمن و انقلابی انتخاب کرده بود، می‌تواند کار را به سرمنزل مقصود ببرد.
کد خبر: ۱۱۶۸۲۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۹ 24 May 2024

به گزارش تابناک مرکزی،حجت‌الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان با اشاره به شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان ایشان، اظهار کرد: مردم در این سال‌ها با سه وجهه شهید جمهور مواجه شدند که یکی آقای رئیسی در مناظرات ریاست جمهوری با شخصیتی نجیب، آرام، کاظم الغیظ و حلیم که هرچه به او طعنه و تهمت می‌زدند، عملا تقوا را رعایت می‌کرد و به مخاطبین خود رعایت تقوا را سفارش می‌کرد.

وی افزود: رفتار شهید رئیسی در ایام انتخابات و مناظرات ریاست جمهوری یادآور صبر و شکیبایی این شهید در آن فضای مناظراتی، نشانه حُریت، مروت، فتوت و جوانمردی بود.

امام جمعه ساوه ادامه داد: شهید رئیسی، رجایی‌گونه نشان داد که این جایگاه، در موقعیت و در روابط او هیچ تاثیری نگذاشته، بلکه او متواضع‌تر و صمیمی‌تر شده بود.

حجت الاسلام رحیمی گفت: شهید جمهور شخصیتی بسیار قوی، فعال، بانشاط و سرشار از امید بود که احساس می‌کرد مسایل کشور به سرپنجه تدبیر ایرانی و همراه با یارانی که خیلی از آنان را از بین جوانان مؤمن و انقلابی انتخاب کرده بود، می‌تواند کار را به سرمنزل مقصود ببرد.

وی افزود: این شهید بزرگوار خیلی امیدها را برانگیخته بود که با همت این مرد الهی و همکاران خوبی که انتخاب کرده بود، بتواند با سایر نهادها، کشور را در زمان نزدیک‌تری به مقاصد عالی برساند.

خطیب جمعه ساوه اضافه کرد: شهید به استادش شهید بهشتی اقتدا کرده بود.

امام جمعه ساوه بیان کرد: سفرهای استانی، شهرستانی و حتی روستایی و محلی و در دیدارهای عمومی، از نقاط نورانی و درخشان کارنامه شهید رئیسی بود، به طوریکه ۴۷ سفر استانی در ۳۳ ماه، آمار حیرت‌آوری برای عالی‌ترین مقام اجرایی کشور است.

وی افزود: خدمت به مردم، گره‌گشایی از کار مردم، شاد کردن دل مردم و پیش بردن امور مردم، واقعا دغدغه شبانه روز این سید آسمانی بود و به بیان زیبا و شیوای رهبر معظم انقلاب در پیام تسلیتشان «برای او صلاح و رضایت مردم که حاکی از رضایت الهی است بر همه چیز ترجیح داشت».

امام جمعه ساوه گفت: شهید رئیسی، فقط محبوب ملت ایران نبود، او محبوب الملل و محترم الدُوَل بود و با خبر شهادت آیت‌الله رئیسی و سایر شهدای خدمت، چند کشور مثل ترکیه، هند، پاکستان، لبنان، عراق، سوریه و کوبا در کشورهای خود عزای عمومی اعلام کردند و پرچم کشورشان را به حالت نیمه افراشته درآوردند و یک سوم کشورهای دنیا با صدور پیام تسلیت و واکنشی، عزاداری خود را نشان نشان دادند.

حجت الاسلام رحیمی همچنین از برگزاری مراسمات بزرگداشت شهدای خدمت تشکر کرد و افزود: لازم است مردم ساوه با شور و شعور خاص در شب هفت این شهدا که در روز شنبه پنجم خردادماه همزمان با نماز جماعت مغرب و عشا با سخنرانی حجت الاسلام عالی در مسجد انقلاب برگزار می گردد حضور به هم رسانند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار