امام جمعه اراک:
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت:دولت جدید باید بتواند مشکل تورم، گرفتاری مردم، گرانی، عدم توسعه صادرات غیرنفتی، خام‌فروشی و عدم افزایش نرخ بهره‌وری را برطرف کند.
کد خبر: ۱۱۶۸۲۸۵
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۱ 24 May 2024

به گزارش تابناک مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه اراک،افزود:در تشییع پیکر شهید جمهور ملت رشید و سرافراز ایران اسلامی ضمن بیان اقتدار و وحدت خود از سه سال خدمتگزاری بی‌منت شهید رئیسی تقدیر کردند.

وی ادامه داد: در تشییع پیکر شهدای خدمت بسیاری از مردم از استان‌های مختلف خود را به قم، تهران و حتی مشهد مقدس رساندند تا از خدمتگزار صدیق خود اظهار قدردانی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: این حضور میلیونی مردم در تشییع پیکر شهید جمهور وظیفه مسئولان را سنگین‌تر از گذشته می‌کند و بر این اساس باید با تمام وجود در جهت خدمتگزاری به مردم و توسعه همه جانبه کشور گام بردارند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: باید خدا را شاکر باشیم که خدا به دست توانای امام راحل زمینه را برای حاکمیت ولایت فقیه در این سرزمین مقدس اهل بیت علیهم السلام مهیا کرد و همه جای این سرزمین پایگاه مقدس اهل بیت علیهم السلام است.
او گفت: باید پایه‌گذاری نهضت تشیع، تفسیر و فقه اهل بیت علیهم السلام، قرآن، نهج‌البلاغه و سخنان اهل بیت علیهم السلام در دنیا زنده باشد و امام راحل، علماء، مراجع عالیقدر و رهبر فرزانه انقلاب این پرچم باعظمت علوی، فاطمی و امام رضا(ع) را در دنیا به اهتزاز درآوردند.
خطیب جمعه اراک در خطبه دوم نماز جمعه با دعوت مردم به تقوای الهی و با اشاره به سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر ادامه داد: دستاورد صدام اشغال خرمشهر بود که با آزادسازی خرمشهر ادعا‌های صدام نقش برآب شد و رزمندگان با کمترین امکانات مبارزه کردند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: مجلس خبرگان و هیئت رئیسه تشکیل شد و کمیسیون‌ها هم انتخاب شدند و از امروز مجلس جدید کار خود را شروع می‌کند که از نظر قانونی حامی بزرگی برای نظام است.
امام جمعه اراک گفت: کار مجلس شورای اسلامی هم از ۷ خرداد شروع می‌شود و برنامه هفتم با نظر مجمع تشخیص و سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب سند آن برای پنج سال آینده است که دولت جدید باید آن را دنبال کند.
او افزود: رهبر معظم انقلاب در ۲۷ بند سیاست‌های برنامه هفتم را ابلاغ کرد که سیاست‌ها از جمله هشت درصد رشد نرخ تورم، نرخ بیکاری تک رقمی، عدالت اجتماعی، رشد و توسعه علمی، توسعه صادرات محور است.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: دولت جدید باید بتواند مشکل تورم، گرفتاری مردم، گرانی، عدم توسعه صادرات غیرنفتی، خام‌فروشی و عدم افزایش نرخ بهره‌وری را برطرف کند.
امام جمعه اراک عنوان کرد: در حدود ۸ ماهه گذشته سه حادثه طوفان‌الأقصی، وعده صادق و شهادت رئیس جمهور و همراهان اتفاق افتاد که تأثیر جهانی گسترده داشتند و حضور مردم در مراسم تشییع رئیس جمهور و همراهان در سراسر کشور نشان دهنده وفاداری مردم به رئیس جمهور و نظام و کشور است.
او تأکید کرد: انقلاب اسلامی ریشه در فطرت و قلب انسان‌ها دارد و پایگاه آن نهج‌البلاغه و ولایت فقیه است، جمهوری اسلامی ایران جایگاه با عظمت و قدرت خود را در دنیا نشان داد.
او افزود: رئیس جمهور جدید باید با صلابت، دلسوزی، مردم‌داری، ولایت‌مداری، خدمت‌گذاری جهادگونه پرچم را در دست بگیرد، جمهوری اسلامی مرد میدان می‌خواهد که از او ساده‌زیستی، عدالت، مردم دوستی، تأکید بر مبانی امام(ره) و رهبری و قانون اساسی، حمایت از جبهه مقاومت و خدمت به محرومان انتظار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار