افتتاح کتابخانه مشارکتی شهید جلیلوند در مرکز پدافند هوایی اراک

کتابخانه مشارکتی شهید قاسم جلیلوند با حضور امیر سرتیپ دوم کاظمیان، فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان مرکزی و گودرزی زاده، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی در مرکز درجه داری حضرت علی اکبر(ع) پدافند هوایی اراک افتتاح شد.
کد خبر: ۱۱۶۶۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۳ 12 May 2024

به گزارش تابناک مرکزی،فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان مرکزی در آیین افتتاح کتابخانه گفت: در مجموعه ارتش، کتاب و کتابخوانی و برنامه‌های فرهنگی کتاب‌محور وضعیت مطلوبی دارد و امید است این روند با همکاری اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان بهتر از گذشته ادامه پیدا کند.

امیر سرتیپ دوم  کاظمیان افزود:گسترش کتابخوانی در بین کارکنان همراه با آموزش‌های مهارت محور نیز باعث رشد و ارتقای پدافند هوایی می‌شود.

وی با بیان اینکه پدافند هوایی خط مقدم دفاع از حیثیت، آبرو و موجودیت کشور است گفت: این موضوع را در عملیات وعده صادق دلاورمردان سپاه و ارتش،دیدیم که ضربه سنگینی به دشمن صهیونیست وارد کردند.

دیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی نیز در این مراسم گفت: پدافند کارنامه درخشانی دارد و همیشه در صحنه حاضر است و آسمان ایران اسلامی در سایه اقتدار پدافند هوایی در اوج امنیت قرار دارد.

گودرزی زاده گفت: امروز کتابخانه فقط مخزن و سالن مطالعه نیست و کتابخانه‌های عمومی به فرهنگسراهای اجتماعی، هنری، اقتصادی و آموزشی تبدیل شده اند.

وی به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران اشاره نمود و ادامه داد: هدف از این تفاهم‌نامه ایجاد و توسعه کتابخانه‌های مشارکتی در سطح کوی‌های سازمانی ارتش و ارتقای سطح آگاهی‌های عمومی و اطلاعات مورد نیاز کارکنان پایور و خانواده‌های آنان و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی می باشد.

گودرزی زاده ادامه داد: کمک به تأمین منابع مورد نیاز کتابخانه‌های ارتش با تاکید بر موضوع آسیب‌های اجتماعی، همکاری در برگزاری مسابقات کتابخوانی، نشست‌های کتاب‌خوان، جلسات نقد و بررسی و رونمایی کتاب، پذیرش کتابداران ارتش در دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی نهاد و بازدید و نظارت تخصصی کارشناسان و مسئولان نهاد از کتابخانه‌های ارتش و ارایه آموزش‌های لازم به کتابداران در محل کتابخانه از دیگر تعهدات کتابخانه‌های عمومی در این تفاهم‌نامه است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار