معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک به تفکیک گروه های سنی واکسیناسیون پرداخت و گفت: هنوز ۱۵ درصد گروه سنی بالای ۸۰ سال واکسن خود را دریافت نکرده اند.
کد خبر: ۹۹۶۸۰۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۰ 26 September 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر علی علیمحمدی افزود: در افراد بالای ۸۰ سال، ۸۵ درصد نوبت اول و ۸۱ درصد نیز دو نوبت را دریافت کرده اند و در واقع ۱۵ درصد از افراد بالای ۸۰ سال واکسن نزده اند.
وی یادآورشد: همچنین ۷۵ تا ۷۹ سال، ۹۱ درصد، ۷۰ تا ۷۵ سال ۹۴ درصد، ۶۵ تا ۶۹ سال؛ ۹۷ درصد، ۶۰ تا ۶۴ سال؛ ۹۶ درصد، ۵۵ تا ۵۹ سال، ۹۴ درصد و ۵۰ تا ۵۵ سال؛ ۸۸ درصد و ۴۵ تا ۵۰ سال؛ ۷۶ درصد، ۴۰ تا ۴۵ سال؛ ۶۵ درصد، ۳۵ تا ۴۰ سال؛ ۵۴ درصد واکسن دریافت کرده اند.
وی ادامه داد: ۴۹۶۷ مورد مثبت ابتلا به کرونا در هفته چهارم شهریورماه در هفته اول مهرماه با ۱۷ درصد کاهش به ۴۱۰۴ مورد رسیده است.
دکتر علیمحمدی ادامه داد: با کاهش ۱۷ درصدی، شمار بیماران سرپایی از ۴۵۱۴ نفر به ۳۷۴۶ رسیده است، همچنین موارد بستری از ۴۵۳ به ۳۵۸ نفر کاهش یافت که گویای کاهش ۲۱ درصدی موارد بستری در استان است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به کاهش ۱۰ درصدی موارد فوتی از ۶۸ نفر در هفته چهارم شهریورماه ۱۴۰۰ به ۶۱ نفر در هفته اول مهرماه، گفت: از آذرماه سال گذشته تا پایان شهریورماه سال جاری ۲۱۴ هزار و ۱۶۲ رپید تست در استان انجام شد که ۴۱۵۱۵ برابر با ۱۹ درصد موارد مثبت شناسایی شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار