همزمان با سراسر کشور آئین نمادین جشن شکوفه ها در استان مرکزی با حضور مدیر کل آموزش و پرورش این استان و اعضای ستاد پروژه مهر در دبستان دین و دانش اراک برگزار شد.
کد خبر: ۹۹۶۱۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۶ 23 September 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،با برگزاری مراسم نمادین جشن شکوفه ها،بالغ بر ۲۶ هزار دانش آموز پایه اول ابتدایی در استان مرکزی وارد کلاس درس شدند.
بهرام حسین آبادی در حاشیه برگزاری این مراسم افزود: ۲۵۷ هزار دانش‌آموز در دوره‌های مختلف آموزشی سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۴۰۱ را در ۲ هزار واحد آموزشی این استان آغاز می‌کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی سپس به برنامه آموزش و پرورش برای سال تحصیلی۱۴۰۰-۱۴۰۱ اشاره کرد و اظهار داشت: برنامه وزارت آموزش و پرورش در سال جاری در ۳گام طراحی شده است بدین صورت که در گام اول شاهد بازگشایی مدارس با جمعیت کم و روستایی و عشایری خواهیم بود و مدارس در گام دوم مدارس با متوسط جمعیت به صورت گروه بندی اقدام به برگزاری کلاس به تلفیقی خواهند کرد و و نهایتا از دهه آخر مهر و اوایل آبان می‌توانیم وارد فضای بازگشایی حضوری شویم که تصمیم گیری در این زمینه به شورای مدرسه و منطقه تفویض شده است.
وی در ادامه با اشاره به پایان فرآیند واکسیناسیون فرهنگیان استان مرکزی تا پیش از پایان شهریور ماه، تضمین و تأمین سلامت دانش آموزان در سال تحصیلی جدید را از جمله مهمترین اولویت های آموزش و پرورش برشمرد.
مدیرکل آموزش و پرورش همچنین رعایت فاصله‌های اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی و تسزیع در واکسیناسیون گروه های هدف را از جمله استلزامات حضور دانش‌آموزان در مدرسه عنوان کرد.
حسین آبادی با تأکید بر ارتقا کیفیت آموزشی مدارس در سال تحصیلی پیش رو گفت: سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ با شعار استمرار آموزش، ارتقاء کیفیت و تضمین سلامت به صورت رسمی از صبح شنبه سوم مهرماه آغاز می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار