استاندار مرکزی گفت: از روند صعودی شیوع ویروس کرونا و شمار بالای مبتلایان موج پنجم در برخی از شهرستان‌ها نگرانیم و باید علت را ریشه یابی کنیم.
کد خبر: ۹۹۱۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۶ 04 September 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، سید علی آقازاده در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا استان مرکزی، افزود: دلایل این مهم از سوی فرمانداران ارزیابی شده و در اسرع وقت نتایج برای تصمیم‌گیری موثر به ستاد استان ارایه شود.
وی یادآورشد: برخی از شهرستان‌های این استان از جمله خنداب، دلیجان و اراک در آخرین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تمامی شاخص‌ها سیر صعودی دارند و در صورت تداوم این وضعیت در هفته جاری، ابتلا و مرگ و میر بالایی برجا می‌ماند و باید هرچه سریعتر برای مهار وضعیت کاری شود.
وی تاکید کرد: اینکه برخی از شهرستان‌های استان مرکزی در شیوع کرونا سیر نزولی دارند و برخی دیگر سیر صعودی باید از سوی فرمانداران و متخصصان این امر در دانشگاه‌های علوم پزشکی استان تجزیه و تحلیل شود و راهکارهایی که در شهرستان‌هایی که در حال گذار از پیک پنجم هستند در دیگر شهرستان‌ها نیز اجرایی شود.
آقازاده ادامه داد: فرمانداران شهرستان‌هایی که تا هفته آینده همچنان آمار بالای کرونایی داشته باشند باید دلایل موقعیت شکننده و بحرانی خود را در ستاد استانی توضیح دهند و با توجه به برگزاری مراسم دهه نخست ماه محرم اگر این مهم نیز تاثیری بر بالا رفتن آمار شهرستان‌ها داشته، مستندات آن را ارایه دهند.
استاندار مرکزی گفت: نشست شوراهای آموزش و پرورش برای تصمیم‌گیری در بازگشایی مدارس باید تا آخر هفته در تمامی شهرستان‌ها برگزار شود و در نهایت در شورای آموزش و پرورش استان مرکزی نسبت به این مهم تصمیم گیری می‌شود.
وی افزود: در خصوص بازگشایی دانشگاه‌ها نیز باید منتظر تصمیم نهایی ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا بود اما، در صورت تصمیم به بازگشایی با تمهیدات لازم به خصوص در حوزه خوابگاه‌های دانشجویی اندیشیده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار