رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: نقش اصحاب قلم در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی سلامت بی نظیر است.
کد خبر: ۹۸۴۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۷ 08 August 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در مراسمی به مناسبت روز خبرنگار، در جمع خبرنگاران افزود: خبرنگاران و اصحاب قلم در زمان اپیدمی کرونا تلاش و مجاهدت خود را در ارتقا سطح سلامت و آگاهی مردم به کار گرفته و دوشادوش مدافعان سلامت با قامت استوار ایستاده اند.
وی تاکید کرد: در این روزها که مدافعان سلامت و مردم با مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا دست و پنجه نرم می کنند، این خبرنگاران هستند که با تلاش مضاعف در راستای تزریق امید به جامعه و تقویت اعتماد به نفس و ترویج روحیه خودباوری در بین هموطنان، می توانند زمینه ساز گذر از این مسیر سخت و حرکت به سمت فتح قله های تعالی، پیشرفت، سربلندی و سعادت باشند.
وی خبرنگاران را چشم و گوش جامعه، انعکاس دهنده واقعیت ها و ترسیم کننده چشم اندازها در جامعه دانست و افزود: خبرنگاران در کنار مسئولان نقش مهمی در امر خدمت رسانی به مردم دارند و از آنجا که اصحاب رسانه با مطالبات مردم آشنایی بیشتری دارند در کمک به حل مشکلات اثر گذار هستند.
وی تعامل درون و برون سازمانی را لازمه توسعه و پیشرفت در هر سازمان از جمله عرصه بهداشت و سلامت دانست و گفت: موفقیت ها و پیشرفت‌ حاصل شده در عرصه سلامت و مبارزه با کرونا باید به همت اصحاب رسانه به مردم اطلاع رسانی شود.
متولی سلامت استان مرکزی افزود: همدلی، مهارت و درایت اصحاب قلم در بحث سلامت مردم قابل تحسین است چرا که در حال حاضر در پیک پنجم کرونا مراکز درمانی به سرعت در حال تکمیل بوده و اطلاع رسانی خبرنگاران می تواند در پیشگیری از کرونا نقش قابل توجهی داشته باشد.
وی تاکید کرد: طبق آخرین آمارهای دریافتی در این پیک، درگیری کودکان و جوانان با کرونا بیشتر از دوره های قبل بوده و به تبع آن زمانیکه درگیری کودکان با کرونا بیشتر شود، بستری و مرگ و میر افزایش می یابد، بنابراین باید با سخت گیری بیشتری در رعایت پروتکل های بهداشتی پیش رفت.
وی با اشاره به اینکه در روز گذشته تنها در شهر اراک ۳۸۰ بیمار بستری موقت بوده اند، گفت: اگر این تعداد بیمار مدیریت کارآمد نمی شدند، امروز حتی یک تخت خالی نداشتیم چراکه برای بستری موقت به زمانی حدود ۷ ساعت نیاز است.
دکتر جمالیان اضافه کرد: دانشگاه در این برهه زمانی با توجه به اینکه یکه و تنها در حال جنگیدن است تمام تلاش خود را در حوزه بهداشت و درمان بکار گرفته و مفتخریم که با پوشش بیش از ۲۸ درصدی واکسیناسیون دومین استان در کشور هستیم و در حال حاضر واکسیناسیون بالای ۵۱ سال مطابق سند ملی و بدون هیچ گونه تخلف در حال انجام است.
وی ادامه داد: با تلاش های خبرنگاران و اطلاع رسانی های درست و به موقع استقبال خوبی از واکسیناسیون در استان صورت گرفته است.
وی تاکید کرد: در حوزه درمان با تمام قوا سعی در جبران کمبودهای کشوری دارویی داریم اما خستگی بیش از ۱۸ ماهه پرسنل غیرقابل جبران است که تنها امید ما اطلاع رسانی بیشتر خبرنگاران در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی است.
وی از هیات های مذهبی خواست در ایام عزاداری ماه محرم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی با شبکه بهداشت و درمان همکاری کنند.
در پایان این نشست از خبرنگاران قدردانی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار