معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اعلام اینکه مشکلی در تامین واکسن کرونا برای گروه‌های تعیین شده در استان وجود ندارد، گفت: تاکنون حدود ۳۰ هزار دوز واکسن ایرانی کووبرکت تزریق شده و خوشبختانه هیچ گونه عوارضی تاکنون گزارش نشده است.
کد خبر: ۹۸۳۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸ 05 August 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا دکتر «سارا شاه‌آبادی» افزود: تعداد پایگاه های وکسیناسیون کرونا در کرمانشاه افزایش یافته و یکی از رسالت های مهم معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه حفظ شان و جایگاه مردم کرمانشاه در انجام فرآیند واکسیناسیون علیه بیماری کووید ۱۹ است.

وی اظهار داشت: در این راستا تلاش کرده‌ایم تا بتوانیم با شروع واکسیناسیون هر قشر و گروه سنی، تعداد پایگاه های واکسیناسیون را افزایش دهیم تا شاهد تجمع مردم و معطلی آنها در این مراکز نباشیم.

معاون فنی مرکز بهداشت کرمانشاه گفت: خوشبختانه با تدابیری که از ابتدای واکسیناسیون در استان لحاظ کرده ایم تاکنون این فرآیند با روند خوبی پیش رفته و شاهد تجمع در هیچکدام از مراکز نبوده ایم.

وی افزود: مردم کرمانشاه به توان دانشمندان ایرانی اعتماد دارند، سال‌های زیادی است که کودکانمان را با واکسن های ایرانی کزاز، سرخچه، فلج اطفال و سیاه سرفه در برابر بیماری ها ایمن می کنیم.

شاه آبادی تصریح کرد: اکنون هم واکسن برکت یکی دیگر از دستاوردهای دانشمندان ایرانی است که مردم استان به خوبی به آن اعتماد کرده اند.

وی تاکید کرد: تلاش برای تسریع واکسیناسیون مردم کرمانشاه علیه بیماری کرونا ادامه دارد و هرچه زودتر بتوانیم یک نفر را هم واکسن بزنیم، از مرگ یک نفر جلوگیری کرده ایم، چرا که واکسن کرونا بصورت ۱۰۰ درصدی از مرگ افراد جلوگیری می کند و درصد بستری شدن افراد در بیمارستان ها را به شدت کاهش می دهد.

معاون فنی مرکز بهداشت کرمانشاه گفت: افرادی که حتی دوز دوم واکسن را هم دریافت کرده اند، پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و حتما ماسک بزنند.

وی افزود: پایگاه واکسیناسیون خبرنگاران علیه کرونا هم در کرمانشاه افتتاح شده و در این مرکز روزانه حدود ۳۰۰ نفر از خبرنگاران و اصحاب رسانه کرمانشاه علیه بیماری کرونا واکسینه می شوند.

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون ۷۴۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های کرمانشاه بستری هستند و مجموع جان‌باختگان استان هم از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به یک هزار و ۹۸۴ نفر رسیده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار