کارشناس مسئول واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در طی مدت شیوع کرونا، خشونت خانوادگی زیاد شده است بنابراین به نظر می‌رسد کودکان نه به اندازه خانواده‌ها، اما در جای خود متحمل آسیب شده‌اند.
کد خبر: ۹۸۰۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۲ 20 July 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر ایراندخت حیدری افزود: تداوم خانه ‌نشینی و دوری از مدارس، آسیب‌های روانی، اجتماعی و آموزشی بر کودکان خواهد داشت که به سرعت و به راحتی برطرف نخواهد شد.
وی یادآورشد: محقق نشدن برنامه‌ واکسیناسیون عمومی و موج‌های یکی پس از دیگر کرونا، تصمیم‌گیری در مورد بازگشایی مدارس را سخت کرده است.
وی با تاکید بر اینکه در این میان شاید کرونا بیش از همه فعالیت‌های آموزشی را تحت تاثیر قرار داد، مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل شد و آموزش به فضای مجازی رفت، افزود: حالا پس از نزدیک به ۱۸ ماه، مدارس همچنان به دور از هیاهو و جنب‌وجوش، منتظر اعلام حضور از اول مهرماه ۱۴۰۰ بودند که با توجه به وضعیت پیش آمده، حضور دانش‌آموزان در کلاس درس در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.
حیدری یادآور شد: اگر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی تا مهرماه همچنان توصیه شود، کلاس‌ها را باید به صورت نوبتی برگزار کنیم، اما تاکید بر این است که با وجود مقررات، دانش‌آموزان یک روز به صورت محدود در مدارس حضور یابند زیرا قطع ارتباط با مدرسه موجب پیامدهای سنگین اجتماعی، روانی، جسمانی و روحی شده است.
کارشناس مسئول واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ارک گفت: این مساله باید از جنبه‌های مختلف دیده شود، یکی از مهمترین نقش‌هایی که آموزش ‌و پرورش دارد، آماده کردن دانش‌آموزان برای زندگی اجتماعی در آینده است، به طور قطع برخی از مهارت‌هایی که باید کودکان می‌آموختند در این مدتِ فاصله‌گذاری‌ها و اجرای محدودیت‌ها شکل نگرفته است.
این ها در حالی است که به عقیده مسئولان وزارت بهداشت، آموزش حضوری نمی‌تواند جایگزین آموزش مجازی شود، در آموزش مجازی فقط آموزش انجام می‌شود، اما با حضور فیزیکی فرزندان در مدارس، پرورش که مقدم بر آموزش است هم مورد توجه قرار می گیرد، اما در مقابل وزارت آموزش و پروزش معتقد است این امر مستلزم کسب آمادگی‌هایی‌ست که برای این آمادگی‌ها برنامه‌ریزی کرده‌ایم.
گفتنی است واکسیناسیون معلمان و فرهنگیان یکی از پیش‌نیازهای بازگشایی مدارس است که با هماهنگی ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت، از مردادماه آغاز می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار