رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دلیجان گفت: از ابتدای سال جدید تاکنون، ۶ مادر باردار کرونایی در این شهرستان شناسایی شدند.
کد خبر: ۹۵۳۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۲ 06 April 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر عبدالرحیم فردوسی افزود: در موج چهارم کرونا، خطر برای گروه های پر ریسک و هدف بیش از موج های قبلی تهدید کننده است که از جمله آنان، مادران بارداری هستند که سلامتی آنان برای مجموعه بهداشت و درمان بسیار حائز اهمیت است.
وی یادآورشد: وضعیت مادران باردار و دیگر گروه های پر خطر جامعه از جمله افراد دیابتی، با فشار خون بالا، بیماران قلبی و عروقی و غیره به طور روزانه و مستمر پیگیری می شود.
دکتر فردوسی گفت: همچنین از ابتدای فروردین ماه، ۶۵۳ تست pcr انجام شده که از این میان ۲۲۶ مورد مثبت و ۷۸۵ تست rapid انجام گردیده که به ثبت و شناسایی ۱۷۸ مورد مثبت منجر شده است.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دلیجان افزود: این حجم از ابتلاء به دلیل سهل انگاری و غفلت در ایام نوروز و انجام سفرهای غیرضرور، دید و بازدیدها و عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی از سوی مردم است.
وی یادآور شد: در حال حاضر در شهرستان دلیجان ۴۵ بیمار در بیمارستان بستری هستند که از این میان ۳۹ نفر در بخش عادی و ۶ نفر در بخش های ویژه تحت نظر هستند و گفتنی است که نصف این تعداد بیماران کرونایی بوده اند.
وی به اجرای موفقیت آمیز طرح شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: از ابتدای اجرای این طرح، همکاران واحد بهداشت به صورت مستمر و منظم، موارد مثبت را پیگیری و رهگیری می کنند، اما متاسفانه شواهد نشان می دهد بیماران قرنطینه در منزل اصول قرنطینه را رعایت نمی کنند که این امر موجب انتقال و چرخش بیشتر بیماری در سطح شهر می شود.
دکتر فردوسی گفت: از آغاز زمان واکسیناسیون در این شهرستان تاکنون ۱۶۵ نفر از جمله کادر بهداشت و درمان و کسانیکه در خانه سالمندان نگهداری می شوند، واکسینه شده اند اما تا ایمنی کامل جامعه هم افرادیکه که واکسن را تزریق کرده و هم مابقی مردم باید شیوه نامه های بهداشتی و بهداشت فردی و اجتماعی را با جدیت رعایت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار