رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری دو کلاهبردای حرفه ای و سابقه داری که با وعده برنده شدن سفر عتبات عالیات در مسابقات رادیو جوان و قرعه کشی همراه اول از شهروندان کلاهبرداری می کردند، خبرداد.
کد خبر: ۹۳۹۴۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۶ 09 February 2021



به گزارش تابناک مرکزی،سرهنگ کارآگاه "کامیار چهری" افزود: در روزهای اخیر شکایتی از کلاهبرداری از چند شهروند اراکی به پلیس آگاهی استان ارجاع شد و تیمی از کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری این پلیس، بررسی تخصصی این پرونده ها را آغاز کردند.
وی یادآورشد: در تحقیقات انجام شد از مال باختگان مشخص شد که افرادی تحت عنوان کارمندان رادیو جوان و اپراتور همراه اول با آنها تماس گرفته و اعلام کرده اند که آنها در یک مسابقه رادیویی و یا به دلیل خوش حسابی و پرداخت به موقع قبض برنده جایزه سفر به عتبات عالیات شده اند.
رئیس پلیس آگاهی استان مرکزی ادامه داد: در یک سناریوی تکراری افراد تماس گیرنده با به کارگیری شیوه های متقلبانه، مخاطب خود را برای دریافت مبلغ جایزه به دستگاه های خودپرداز هدایت کرده و ترفندی خاص، موجودی حساب مخاطب خود را به حساب های مورد نظر خود انتقال می دادند.
کارآگاه چهری اضافه کرد: با آغاز تحقیقات تخصصی کارآگاهان پلیس آگاهی، سرانجام سرنخ هایی از دو متهمی که در هشت استان کشور تحت تعقیب قضائی بودند به دست آمد.
این مقام انتظامی گفت: با پیگیری های انجام شده و شناسایی متهمان این پرونده های کلاهبرداری مشخص شد که هر دو نفر به اتهام جرایمی دیگر در زندانی در یکی از استان های کشور در حال سپری کردن دوران محکومیت خود هستند.
رئیس پلیس آگاهی استان مرکزی افزود: با هماهنگی انجام شده با مرجع قضائی، هر دو متهم تحت بازجویی های تخصصی پلیس قرار گرفتند و با توجه به اسناد و مدارکی که در روند رسیدگی به پرونده های کلاهبرداری به دست آمده است، به ۱۱فقره کلاهبرداری تلفنی به مبلغ تقریبی دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در استان های مختلف کشور اعتراف کرده اند.
سرهنگ چهری بااشاره به ادامه تحقیقات کارآگاهان پلیس در بررسی احتمال دیگر کلاهبردای های متهمان این پرونده گفت: به محض دریافت هر گونه پیامک و تماس تلفنی از منابع ناشناس و غیررسمی مبنی بر برنده شدن در قرعه کشی و درخواست انتقال وجه به صورت کارت به کارت از طریق دستگاه های خودپرداز، حتما موضوع را از طریق سامانه تلفنی ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار