مدیر عامل شرکت ایران خودروگفت:میزان سفارش‌های معوقه و تاخیردار این شرکت، حدود ۱۵ هزار دستگاه است که تا پایان سال جاری به متقاضیان واگذار می‌شود.
کد خبر: ۹۳۲۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷ 14 January 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،فرشاد مقیمی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در اراک از تحویل سه هزار دستگاه خودرو به مردم تا پایان دی ماه جاری خبر داد وافزود: سال گذشته میزان سفارشات معقوقه و تاخیردار ایران خودرو بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه بود که امسال با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این تعداد، کاهش قابل توجهی داشته است.
وی با بیان اینکه اختلاف قیمت کارخانه با بازار بر عهده خودروساز نیست یادآورشد: به تازگی دستگاه‌های نظارتی برای مدیریت این مهم گام‌های بلندی برداشته‌اند.
مقیمی با بیان اینکه قیمت‌گذاری خودرو برعهده شورای رقابت است افزود:این مهم براساس سازوکارهای تعریف شده و شاخص‌های تورمی بانک مرکزی انجام و به شرکت‌های خودروساز ابلاغ و اجرایی می‌شود بنابراین شرکت خودرو ساز هیچ نقشی در قیمت‌گذاری خودرو ندارد.
وی درباره فروش فوق‌العاده هم گفت: برای تحویل این خودروها بازه زمانی ۹۰ روزه ور نظر گرفته شد اما سفارشات ظرف مدت ۴۰ روز تحویل متقاضیان شد همچنین در راستای کاهش مصرف سوخت از سال گذشته اقدامات مهمی در دستور کار مرکز طرح و برنامه این واحد خودروسازی قرار گرفت که بخشی از آن اجرایی شده است.
وی با اشاره به تقویت موتور tu5 از آغاز امسال اظهارداشت: ماه گذشته با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت از این موتور رونمایی شد که علاوه بر افزایش قدرت موتور کاهش مصرف سوخت را نیز به دنبال دارد و استفاده از این موتور برای خودروی تارا به عنوان جدیدترین محصول ایران خودرو هدفگذاری شده است.
وی با بیان اینکه تولید جعبه‌دنده ۶ سرعته هم با هدف کاهش مصرف سوخت در شرکت نیرو محرکه قزوین با طراحی مهندسان بومی آغاز شده است گفت:این مهم در برخی خودرو ها اجرا شده که ۲ تا ۲.۵ درصد سوخت را کاهش می‌دهد همچنین تبدیل برخی قطعات فلزی به پلیمری با حفظ قدرت و کیفیت با هدف سبک‌سازی خودرو برای کاهش مصرف سوخت نیز در این واحد خودروسازی برنامه‌ریزی شده است.
بازدید از شرکت‌های کوشاوران، صنایع آذرآب، ماشین‌سازی، دانشگاه آزاد واحد امیرکبیر و شرکت در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی بخشی از برنامه‌های مدیرعامل ایران خودرو در سفر یک روزه به استان مرکزی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار