معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با اشاره به برگزاری پنجمین دوره جشنواره ملی صنایع‌دستی فجر گفت: صنعتگران و هنرمندان استان از هم‌اکنون با تولید و ساخت آثار فاخر با هدف مشارکت فعال در این جشنواره آماده می‌شوند.
کد خبر: ۹۳۲۰۳۶
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۰ 13 January 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، قاسم کاظمی در نشست ماهیانه با هنرمندان صنایع دستی که پایان هر ماه برگزار می‌شود افزود:حضور موفق هنرمندان استان در جشنواره‌ها، دریافت نشان‌های جهانی و ملی و همینطور فروش مطلوب محصولات تولیدی، حاکی از هنر کیفی، اصیل و در عین حال به روز هنرمندان استان است که غیر از اشتغال‌زایی و بهره مالی، به نوعی صادرات فرهنگ استان نیز محسوب می‌شود.
معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، نمایش آخرین دستاورد‌های صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی، آشنایی با هنرمندان جوان و کشف استعداد‌های نو در عرصه صنایع‌دستی و ایجاد زمینه‌ای برای مواجهه بی‌واسطه مخاطبان با آثار صنایع‌دستی و ارتباط با هنرمندان را ازجمله اهداف این جشنواره برشمرد.
او با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۷ اثر از استان مرکزی به مرحله نهایی جشنواره صنایع‌دستی فجر راه یافت، اضافه کرد: ۵اثر از هنرمندان استان مرکزی در چهارمین جشنواره صنایع‌دستی سرو سیمین جشنواره را به خود اختصاص دادند که امیدمی رود امسال نیز قوی‌تر در این جشنواره حضور پیدا کنیم.
معاون صنایع‌دستی استان مرکزی افزود: این جلسه با محوریت اطلاع رسانی، آموزش و برنامه‌ریزی به هنرمندان برای حضور آثار شاخص‌تر و راهیابی به پنجمین جشنواره فجر است.
کاظمی گفت: متقاضیان حداکثر تا ۱۳ دی ماه به آدرس اینترنتی جشنواره به آدرس faj.handidraft@gmail.com ثبت نام و تصاویر آثار خود را ارسال کنند.
معاون صنایع دستی استان مرکزی اظهارداشت: آثار ارسالی به اين جشنواره بايد مبتنی بر شيوه‌های توليد صنايع دستي خلق شده باشد و مهم‌ترين شاخص انتخاب آثار، وجوه متمايز صنايع‌دستی از لحاظ طراحی، كيفيت اجرا، اصالت برند و هويت و كاربرد خلاقانه است.
اوافزود: نشست هنرمندان صنایع‌دستی پایان هر ماه در معاونت صنایع دستی استان برگزار می‌شود و تلاش می‌کنیم در این جلسات هماهنگی و برنامه‌ریزی در راستای بهبود کیفی محصولات صنایع‌دستی و اهتمام بر ارتقای صنایع‌دستی استان انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار