فرمانده انتظامی استان از عودت یک میلیارد و ۲۷۰ میلیون ریال به مالباختگان برداشت ها و کلاهبرداری های اینترنتی در تحقيقات كارشناسان پليس فتا استان در رسيدگي به جرايم سايبري در يك هفته قبل خبر داد.
کد خبر: ۹۳۲۰۳۵
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۸ 13 January 2021



به گزارش تابناک مرکزی، سردار"حسن مفخمی شهرستانی" در تشریح جزئیات این خبر با اشاره به شگردهای جدید کلاهبرداران در فضای مجازی افزود: در هفته‌ی جاری پرونده‌های متعددی با شگردهای جدید به پایگاه پلیس فتا استان واصل شد که ۶ فقره از این پرونده‌ها با عودت مبالغی بالغ بر یک میلیارد و ۲۷۰ میلیون ریال به نتیجه رسیده‌اند.
وي اظهار داشت: در دو فقره از اين پرونده ها، یکی از شکات پس از مراجعه به درگاه‌های جعلی بانک مبلغ ۴۴۰میلیون ریال از حساب بانکی‌اش به صورت اینترنتی و غیرمجاز برداشت شده و شاکی دیگر با اعتماد بی جا مبلغ ۷۷۰ میلیون ریال را به‌حساب کلاهبرداران چرب زبان اینترنتی واریز کرده بود که هر دو پرونده با اقدام به‌موقع کارشناسان پلیس فتا استان به نتیجه رسیده و وجوه به‌حساب شکات عودت شده است.
سردار مفخمي شهرستاني اظهار داشت: با عنایت به گستردگی فضای مجازی و وجود روش‌ها و شگردهای مجرمانه‌ای که هرروز قربانیان زیادی را در دام کلاهبرداران و سارقان اینترنتی اسیر می‌کند، شهروندان باید قبل از هرگونه اقدام در این فضای گسترده ، از عواقب و خطرات آن آگاهی کامل داشته باشند.
فرمانده انتظامي استان مركزي یادآورشد : درباره پرونده‌های کلاهبرداری و برداشت اینترنتی که پس از طرح شکایت به پلیس فتا استان واصل می‌شود، اقدامات به‌ موقع کارشناسان این پلیس می‌تواند از فعالیت و انتقال وجوه برداشت شده توسط مجرمین جلوگیری کرده و با انسداد وجوه در حساب‌های بانکی، زمینه‌ساز احقاق حق شهروندان شود.
اين مقام مسئول افزود : مؤثرترین روش در راستای پیشگیری از جرائم اینترنتی،دقت در انجام تراکنش‌ها و عدم اعتماد به افراد در فضای مجازی می‌باشد و شهروندان باید با افزایش آگاهی خود در زمینه فضای مجازی حاشیه‌ی امنی برای سرمایه‌های خود ایجاد کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار