مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: وضعیت بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در تالاب میقان کاملا مهار و مدیریت شده است وپایش ها بطور مستمر استمرار دارد.
کد خبر: ۹۳۱۷۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴ 12 January 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، " رضا میرزائی "افزوو : تلفات آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در ۲۸ آذرماه در تالاب میقان آغاز شد و از همان ابتدای نمایان شدن ویروس در منطقه تیم‌های عملیاتی اقدامات گسترده‌ای را به منظور مهار و کنترل بیماری در این منطقه انجام دادند و تجهیزات مورد نیاز نیز مستقر شد.
وی با اشاره باینکه عملیات مهار در تالاب ۱۲هزار هکتاری میقان به پایان رسیده اما اعمال مختومه شدن حداقل تا یکماه بعد ادامه خواهد داشت یادآورشد : در حال حاضر طی بازدیدهای و پایش های اخیر تلفاتی گزارش نشده و مهار به بهترین شکل انجام شده است اما ضرورت دارد تا حداقل یکماه آینده برای مختومه کردن این بیماری ، عملیا ت رصد وپایش ادامه یابد.
میرزایی افزود: در زمان بروز بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در تالاب میقان در سال ۹۵، این بیماری سه ماه به طول انجامید اما در سال جاری با مدیریت ستاد بحران استان و همکاری دستگاههای زیربط ، و تشخیص سریع ، کنترل و مهار بیماری در تالاب میقان در کوتاه ترین زمان ممکن به نحو مطلوبی انجام و با استفاده از تجهیزات و دستگاههای به روز از قبیل تراکسور، هاور کرافت، بالگرد و ... به جمع آوری و دفن بهداشتی لاشه ها اقدام شد.
وی با یاد آوری پایشها ی مستمردر تالاب توسط یگان حفاظت محیط زیست استان گفت : از بیست و هشتم آبان ماه تاکنون یک هزار و ۲۶۰ قطعه پرنده مهاجر که در این تالاب زمستان گذری می‌کردند تلف شده‌ و بیشترین تلفات پرندگان مربوط به غازهای خاکستری است و چندین گونه اردک و تنجه نیز در میان پرندگان تلف شده مشاهده می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار