مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: مدیریت مصرف انرژی به منظور پیشگیری از قطعی ها وآلودگی در استان مرکزی  ضروری است.
کد خبر: ۹۳۱۴۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۳ 11 January 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، مهندس محمد اله داد در نشست مشترک با مدیرعامل شرکت گاز استان با محوریت  مديريت مصرف انرژي ،با دعوت مردم به صرفه جویی درمصرف برق افزود:در زمستان سال جاری حدود ۵درصد افزایش مصرف برق در استان شاهد بوده ایم که به ازای هرکیلوات ساعت تولید برق حدود ۹۰۰گرم آلاینده تولید می شود.
وی بابیان اینکه مدل تولید برق به سمت نیروگاه های پراکنده مقیاس کوچک و پاک در کشور در حال افزایش است اما در حال حاضر بخش عمده تولید برق با مصرف سوخت فسیلی است ،یادآورشد: مدیریت مصرف انرژی نقش بسزایی در کاهش تولید آلاینده های زیست محیطی در کلان شهر آلوده اراک دارد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با بیان اینکه برای تامین برق ناچار به اعمال مدیریت مصرف در شهرهای بزرگ استان اعم از اراک و ساوه شده ایم ،افزود: تعدیل روشنایی معابر شهری و جاده ای به جز نقاط مه گیر و فضای سبز پارک ها دراین دو شهرستان انجام شده است.
وی گفت: امید می رود با همراهی همه جانبه مسئولان دستگاه های اجرایی و مردم فهیم استان با مصرف هوشمندانه مصرف  از پیک زمستان گذر کنیم.
مهندس اله داد از مانور نظارت بر مصرف انرژی ادارات استان خبرداد و افزود: ناظران مدیریت مصرف انرژِی در حوزه گاز و برق با حضور در ادارات از نحوه مصرف ادارات سرکشی و در صورت عدم مدیریت مصرف طبق الگوی مصرف بعداز اخطار ،نسبت به قطع برق و گاز  آن دستگاه اجرایی اقدام خواهند کرد.
وی گفت: به دلیل افزایش شدید مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری، تحویل گاز به نیروگاه ها با محدودیت مواجه شده است .
مهندس اله داد افزود: با کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق، می‌توان مصرف گاز نیروگاه ها را معادل ۷۰ میلیون مترمکعب کاهش داد که این صرفه جویی بطور کامل، محدودیت تامین سوخت نیروگاه‌ها را برطرف می‌کند.
وی گفت :در زمستان امسال قرار است با کمک همه بخش‌ها و تعاملی که با مسئولان استان‌ها خواهیم داشت، مدیریت مصرف انرژی انجام شود تا شرکت گاز نیز بتواند گاز رسانی را بخصوص به بخش خانگی در شرایط مناسب انجام دهد.
مهندس اله داد افزود:کاهش روشنایی غیر ضروری از جمله موارد مد نظر برای کاهش مصرف انرژی است، زیرا تامین برق برای این روشنایی ها، مصرف سوخت را در نیروگاه‌ها افزایش می‌دهد.
وی گفت :در حال حاضر نیروگاه‌ها بصورت روزانه ۷۰ تا ۸۰ میلیون مترمکعب سوخت مایع مصرف می‌کنند که می‌توان آن را با صرفه جویی در مصرف انرژی، کاهش داد.
مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی هم با بیان اینکه در فصل زمستان حدود ۶۰درصد مصرف برق در بخش خانگی است،گفت: مشترکان با کاهش یک درجه دمای گاز در بخش خانگی حدود ۶درصد در مصرف سوخت صرفه جویی می کنند.
مهندس سمیعی افزود: با پایین نگه داشتن دما‌های محیط‌های مسکونی و همچنین نگه داشتن دمای اتاق بین ۱۸ تا ۲۲ درجه سانتی گراد میتوان نقش به سزایی در کاهش مصرف سوخت داشت.
وی گفت: مشترکان کم مصرف گاز که  مصرف ماهیانه آنها حدود ۴۰مترمعکب باشد از پرداخت گاز بهای مصرفی معاف هستند.
وی با دعوت از مسئولان ادارات به صرفه جویی در مصرف گاز یادآورشد: بازرسان وکارکنان   ذیربط  حوزه  بهره برداری با  مراجعه  به  ادارات  و  بازدید  از سیستم‌های گرمایشی مورد استفاده ،از  رعایت  دمای  رفاه  و عدم کارکرد وسایل گرمایشی غیرضرور در ایام  تعطیل، اطمینان حاصل می‌کنند که تاکنون پس از  بازدید ۵هزار اداره در استان ۱۱۰۰اخطار صادر و گاز ۳۷ اداره قطع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار