رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد اعتماد نکردن به دشمن در زمینه واردات واکسن خارجی کاملاً صحیح است، چراکه ایران در تولید واکسن موفق است.
کد خبر: ۹۳۱۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰ 11 January 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: دنیای امروز، دنیای بیوتروریسم بوده و ممکن است هر کدام از واکسن‌ها به ویژه واکسن‌های تولیدی در کشورهای بیگانه عوارض جبران ناپذیری داشته باشد که ایشان (مقام عظمای ولایت) به خوبی این شیوه را شناخته و هر نوع تهدید بر علیه ملت را گوشزد، کرده اند.
وی اظهار داشت: خوشبختانه واکسن داخلی پیشرفت خوبی داشته و امید می رود با تلاش و همت محققان هر چه سریع‌تر به تولید انبوه برسد.
وی تاکید کرد: نظر مقام معظم رهبری در مورد ممنوعیت واردات واکسن بسیار هوشمندانه‌ بوده و وظیفه مسئولان در هر شرایطی فرمانبری از ولایت فقیه است و این مهم باید در اولویت اقدامات قرار گیرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه با اشاره به اینکه ایران در یک قرن اخیر در ساخت واکسن تجارب خوبی داشته است و قطعاً در تولید واکسن کرونا نیز موفق خواهد بود،یادآورشد: امروز مسوولان باید در امر واکسن‌سازی تلاش کنند که خوشبختانه مرحله نخست تست واکسن هم نتایج خوبی داشته است.
دکتر جمالیان تاکید کرد: خودباوری و شناخت توانایی‌های داخلی امروز دانشمندان ایرانی یک ضرورت است که باید به آن توجه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار