فرمانده انتظامی شهرستان کمیجان، از پیدا شدن پیرزنی ۸۱ساله كه به دليل بيماري آلزايمر و قصد زیارت اهل قبور خانه خود را در یکی از روستاهای این شهرستان ترک کرده و دیگر به خانه بازنگشته بود، پس از ۱۹ ساعت فقدانی، با تلاش وافر نیروهای انتظامی، هلال احمر و اهالي محل خبرداد.
کد خبر: ۹۳۱۱۹۹
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵ 10 January 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،سرهنگ "سعید فراهانی"افزود: در ساعت۱.:۲۳هیجدهم دی ماه سال جاری، با اعلام مفقودی پیرزنی ۸۱ ساله در یکی از روستاهای شهرستان کمیجان، به مرکز فوریت های پلیس۱۱۰، بلافاصله از سوی مأموران اقدامات لازم پلیسی برای پیدا کردن این بانو سالخورده آغاز شد.
وي اظهار داشت: در تحقیقات میدانی مأموران از وابستگان پیرزن مفقود شده آنها دریافتند که او به دلیل کهولت سن داری بیماری آلزایمر است که در ساعت ۱۷ عصر روز گذشته به تنهایی و به قصد فاتحه اهل قبور به قبرستان روستا رفته و دیگر به محل سکونت خود برنگشته است.
فرمانده انتظامي شهرستان فراهان یادآورشد: با توجه به حساسیت و تشکیل پرونده ای در این زمینه ، موضوع گم شدن این پیرزن ۸۱ساله به تمامی یگان های انتظامی پلیس اطلاع رسانی شد و تمامی نیروهای انتظامی، هلال احمر و دیگر نیروهای محلی برای یافتن او به جستجو محدوده جغرافیایی روستای محل زندگیش و بیابان های اطراف آن پرداختند.
سرهنگ فراهانی افزود: سرانجام با تلاش مشترک تمامی نیروهای جستجو گر و عزم جدی مأموران، فرد مورد نظر در ساعت۱۳:۳۰نوزدهم دیماه سال جاری این پیرزن ۸۱ساله در فاصله ۷ کیلومتری بیابانهای محل سکونت خود، درحالی که از شدت سرما به خود پیچیده بود، صحیح و سالم پیدا شد .
فرمانده انتظامی شهرستان کمیجان اظهار داشت: با حضور نیروهای امدای، شرایط جسمی فرد مورد نظر مورد معاینه دقیق قرار گرفت و هیچگونه مشکل روحی و جسمی در وجود او مشاهده نشد.
فراهانی با اشاره به ایجاد موج شادی در بین اهالي روستا، پس از وقوع این معجزه خداوندی و بازگشت دوباره این پیرزن سالخورده به آغوش گرم خانواده اش، از شهروندان خواست تا همواره به منظور پیشگیری از گم شدن افراد سالخورده و بیمار و به خطر افتادن جان آنها، از خارج شدن تنهایی این افراد از منزل، ممانعت به عمل آورده و در صورت نیاز به حضور بستگان سالخورده خود به بیرون از منزل آنها را تا اتمام کارهای ضروری و بازگشت دیگر بار به خانه همراهی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار