مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی گفت: مشکلات ارتباطی روستاهای شهرستان کمیجان، بررسی شده و اقدامات لازم برای رفع آنها در دستور کار قرار دارد.
کد خبر: ۹۳۰۹۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰ 09 January 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، لادن مهدوی، در جلسه بررسی مشکلات ارتباطی شهرستان کمیجان، با اشاره به َاقدامات در دست اجرا برای توسعه زیرساختهای ارتباطی شهرستان
با تشریح وظایف، برنامه‌ها و اهم اقدامات انجام شده در شهرستان کمیجان، به ارائه آخرین وضعیت ارتباطی این شهرستان پرداخت و افزود: یکی از اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و به تبع آن اداره کل ارتباطات استان، توسعه اینترنت پرسرعت و تامین ارتباطات با کیفیت در مناطق روستایی است که این مهم از طریق طرح خدمات اجباری روستایی (USO) در این مناطق در حال اجرا است.
وی همچنین به پروژه توسعه ارتباطات روستایی از طریق ایجاد بستر فیبر ‌نوری اشاره کرد و گفت: به منظور کاهش شکاف دیجیتالی و با هدف تامین بستر ارتباطی مناسب در روستاهای چهرقان و وفس از توابع شهرستان کمیجان، اعتبار لازم برای ایجاد شبکه فیبر نوری در قالب طرح توسعه ارتباطات روستایی (تار) تامین و عملیات اجرایی طرح در روستای چهرقان آغاز شده است.
وی با تاکید بر اجرای طرح هوشمندسازی و اتصال مدارس استان به شبکه ملی اطلاعات یادآورشد: تاکنون ۸۱ مدرسه شهری و روستایی در شهرستان کمیجان با دریافت مودم و اشتراک رایگان ۲ ساله به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند.
در ادامه این جلسه مشکلات ارتباطی در برخی روستاهای شهرستان کمیجان توسط فرماندار و بخشداران شهرستان مطرح و مقرر شد اقدامات لازم برای رفع مشکلات، توسط کارشناسان اداره کل ارتباطات استان بعمل آید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار