معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: استان مرکزی راه ارتباط هوایی موثری ندارد، تنها یک شرکت تسهیل گر در این زمینه در استان وجود دارد که مجوزهای لازم را کسب نکرده است، به همین دلیل باید سیستم های تاثیرگذار برون سازمانی نیز به داخل کار ورود پیدا کند تا با همکاری فرمانداری، استانداری، شهرداری و راه و ترابری و با مساعدت وزارتخانه بتوانیم زیرساخت های موجود را تقویت کرده و مجوزهای لازم را کسب کنیم.
کد خبر: ۹۱۱۲۸۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۲ 22 October 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی،دکتر بهمن صادقی سده در نشست کنسرسیوم گردشگری سلامت استان مرکزی، افزود: درزمینه روابط بین الملل در موقعیت ST قرار داریم که باید نقاط قوت شناسایی شده و استراتژی ادغام صورت گیرد.
وی با بیان اینکه یکی از اهداف گردشگری سلامت جذب سرمایه و تقویت زیرساخت های اقتصادی است یادآورشد: برآورد مالی در زمینه امور بین الملل در بخش‌های دولتی یکسان است و در بخش خصوصی نیز نتایج بسیار بالای وجود ندارد، چرا که بسیاری از خدمات مغفول مانده و استفاده درستی از آنها نمی‌شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار داشت: با توجه به بیماری کرونا و ضررهای وارده به بخش دولتی و خصوصی باید زیرساخت های لازم را به منظور گردشگری سلامت فراهم کنیم و در این راه نیاز است تعدادی از زیر ساخت ها خراب شده و از نو ساخته شوند.
وی، با اشاره به نقاط قوت هر یک از مرکز دولتی و خصوصی اراک افزود: بیمارستان امیرالمومنین(ع) جدای از مرکز کرونا می‌تواند خدمات قلب و آنژیوگرافی بسیار مطلوبی ارائه دهد همچنین در بحث ناباروری تمام زیر ساخت های لازم را داراست و فضاهای ویژه خوبی نیز در این بیمارستان موجود می‌باشد، در بیمارستان آیت الله خوانساری نیز به عنوان سانتر سرطان علاوه بر وجود نیروهای تخصصی، تجهیزات به روز از جمله دستگاه شتاب دهنده که یک نمونه بارز در کشور است، وجود داشته و می تواند در رسیدن به این آرمان به ما کمک کند،بیمارستان امیرکبیر هم در جراحی چشم، گوش و حلق و بینی بسیار سرآمد است.
دکتر صادقی ادامه داد: همچنین با اتمام ابنیه جدید بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) این مرکز می‌تواند در ارائه خدمات تخصصی تروما و جراحی اعصاب و خدمات تخصصی در استان نمونه باشد بنابراین باید خدمات تخصصی هر یک از مراکز شناسایی شده نقاط قوت تقویت شوند و برای رسیدن به این امر مهم همگی یک وحدت واحد داشته و با هم ادغام شوند.
وی گفت: فرصت های ویژه ای در استان مرکزی از جمله پایتخت گل و سنگ بودن کشور، وجود بافت شهری در کنار بافت کویری، وجود چشمه های آب گرم و قرار داشتن در مسیر ترانزیت می‌توانند سایر نقاط قوت استان مرکزی باشند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک یادآورشد: دانشگاه علوم پزشکی و معاونت درمان با آمادگی کامل پذیرای هرگونه پیشنهاد، نظر و حمایت های لازم در خصوص ارتقاء سطح سلامت گردشگری استان بوده، اما متاسفانه حضور مدیران ارشد در جلسه بسیار کم رنگ است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار