مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: تعامل گسترده صنعت برق با دانشگاه ضروری است.
کد خبر: ۸۷۲۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۳ 07 July 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، مهندس محمد اله داد در نشست هم اندیشی با دانشگاه صنعتی اراک افزود: دانشگاه محل تربیت نیروی انسانی متخصص و ماهر است و اگر این نیروی انسانی متخصص بتواند دانش و مهارت خود را در عرصه تولید و صنعت به کار ببرد ، موجب پیشرفت خواهد شد بنابراین ارتباط صنعت و دانشگاه در هر کشوری می تواند تأثیری تعیین کننده در رشد اقتصادی آنجا داشته باشد.
وی با بیان اینکه معرفی دانشجویان مستعد به صنعت موجب ایجاد انگیزه برای سایر دانشجویان می شود ،افزود: امکان جذب شرایط سرباز نخبه در رشته های مختلف در شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی مهیا شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: ظرفیت قانون بودجه برای ایجاد خود اشتغالی ایجاد شده است که میتوان ایجاد اشتغال را حداقل ۱۰ سال تضمین کرد.
مهندس اله داد افزود: چرخه کار آفرینی باید ایجاد شود، در استان پیمانکاران بزرگ و فنی وجود ندارد و باید در  دستور کاری قرار گیرد.
رییس دانشگاه صنعتی اراک هم با اعلام همکاری دانشگاه در زمینه های مختلف از جمله هوشمند سازی وفناروی اطلاعات گفت: امروزه متاسفانه فاصله قابل توجهی بین پتانسیل های علمی کشور با نیازهای بخش صنعت وجود دارد که باید شکاف موجود با تعامل بیشتر صنایع و مراکز علمی و دانشگاهی پر شود.
 دکتر حمیدرضا رضائی آشتیانی بابیان اینکه سوق دادن واحدهای صنعتی به سمت فعالیتهای تحقیقاتی نیاز به حمایت و سیاست گذاری دقیق در سطح ملی است، افزود: صنایع نیازمند نیروهای‌ کاربردی‌ متخصص‌ و تحول‌گرا است، متخصصانی که‌ بتوانند ایده بدهند و ایده را به یک محصول و خدمت نو و رقابتی تبدیل کنند.
ایجاد مشاوره در حوزه های برق، مطالعات شبکه و نرم افزار،ایجاد آزمایشگاه های مرجع نیاز استان در حوزه های مختلف مانند صنعت نفت ، معدن و برق از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار